دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 خرداد 1395 - 10:59

آمریکا: نمی‌دانیم عمر متین کدام طرفی است؛ داعشی، القاعده و یا جبهه‌ النصره؟

رئیس دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) گفت که هنوز برای ما عضویت عامل حمله به باشگاه شبانه در ایالت فلوریدا در گروه‌های داعش، جبهه‌ النصره و یا القاعده مشخص نشده است.
کد خبر : 94308

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از روزنامه رای‌الیوم، جیمز کوکی گفت که در این مرحله از تحقیقات تاکنون مشخص نشده است که آیا عمر متین، عامل حمله به باشگاه شبانه همجنس‌گرایان در اورلاندو ایالت فلوریدا به گروه‌های تروریستی وابستگی داشته است یا خیر؟


کومی افزود: «متین گفته که برای سرکرده گروه داعش (ابوبکر بغدادی) این کار را انجام داده و حتی گفته که با وی بیعت نیز کرده است، ولی او با برادران سارنایف، عاملان بمب‌گذاری در بوستون و منیر محمد ابوصالحه، انتحاری آمریکایی عضو تشکیلات القاعده در ارتباط بوده است. ابوصالحه کسی است که خود را در حمله انتحاری به سوریه در سال 2014 (1393) و در حالی‌که عضو جبهه‌ النصره بود منفجر کرد.»


متین خودش یک همجنس‌گرای روانی بود!


همچنین جولیت کیام، معاون سابق وزیر امنیت داخلی آمریکا گفت: «نه یک دلیل، بلکه دلایل متعددی وجود دارد که می‌تواند اثبات کند او (عمر متین) یک داعشی و فردی افراط‌گرا است. او به‌طور غیر معقول از همجنس‌گرایان می‌ترسید در حالی‌که خودش یک همجنس‌گرا بود. او روانی بود.»


این در حالی است که چند هفته پیش از رخ دادن کشتار در اورلاندو، یکی از مقام‌های عالی‌رتبه دفتر مبارزه با تروریسم در خاورمیانه گفته بود: «غرب در درک میزان تاثیرگذاری گروه داعش دچار شکست شده است. آن‌ها (داعشی‌ها) ارتش و همچنین ایدئولوژی دینی ندارند؛ حتی آن‌ها یک جنبش نیستند. هر جوان خشمگین و دیوانه می‌تواند ادعا کند که بخشی از تشکیلات داعش است.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته