دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 خرداد 1395 - 16:33

فراخوان برگزاری جایزه «نوآوری در سوادآموزی» ۲۰۱۶

فراخوان برگزاری جایزه «نوآوری در سوادآموزی» برای سال ۲۰۱۶ از سوی یونسکو اعلام شد.
کد خبر : 94237

به گزارش گروه اجتماعی آنا، یونسکو از سال 1967 هر سال برنامه جوایز بین‌المللی سوادآموزی را برگزار می‌کند.


هدف اصلی از اعطای این جوایز در جهان، تقدیر از فعالیت‌های شاخص و برجسته‌ای است که در زمینه سوادآموزی توسط افراد و سازمان‌های دولتی و غیردولتی کشورهای عضو انجام می‌شود.


این جایزه‌ها که شامل جایزه سوادآموزی کینگ سجونگ (دو جایزه) و جایزه کنفسیوس برای سوادآموزی (سه جایزه) هستند، هرسال به یک موضوع اختصاص یافته‌اند.


موضوع این جوایز برای سال 2016، «نوآوری در سوادآموزی» اعلام شده است؛ محور اصلی فعالیت‌ها برای احراز این جوایز بدین شرح تعیین شده‌اند که جایزه کینگ سجونگ «سوادآموزی در محیط‌های چندزبانه» و جایزه کنفسیوس «بزرگسالان مناطق روستایی و جوانان بازمانده از تحصیل، به ویژه زنان و دختران» خواهد بود.


بر این اساس طرح‌هایی واجد شرایط شرکت در این برنامه هستند که «باعث ارتقای سوادآموزی می‌شوند»، «حداقل به مدت سه سال کار نوآورانه‌ای در زمینه سوادآموزی انجام داده باشند» و «طی مدت پنج سال گذشته در برنامه جوایز سوادآموزی برنده نشده باشند».


معیارهایی که برای سنجش توانمندی طرح‌ها در نظر گرفته می‌شود شامل «ارتباط و انسجام موضوعی»، «کیفیت آموزش و یادگیری»، «اثربخشی»، «نوآور بودن» و «پایداری طرح» خواهد بود.


مدارک مورد نیاز جهت شرکت در این برنامه عبارتند از «فرم تقاضای تکمیل شده» و «خلاصه‌ای از پیشینه و دستاوردهای طرح، به همراه توضیحی در خصوص میزان کمک طرح به اهداف جایزه حداکثر در یک صفحه ».


علاقه‌‌مندان و واجدین شرایط شرکت در این برنامه، لازم است همراه با فرم معرفی تکمیل شده و سایر مدارک لازم حداکثر تا تاریخ 25 تیر 1395، به کمیسیون ملی یونسکو معرفی شوند.


انتهای پیام/

برچسب ها: سوادآموزی یونسکو
ارسال نظر
هلدینگ شایسته