کارگردان «پادری»: اگر فکری نکنیم، شبکههای ماهوارهای مخاطبی برای تلویزیون باقی نمیگذارند
محمدحسین لطیفی در گفتوگو با خبرنگار فرهنگی آنا، در مورد استقبال مخاطبان از برنامههای تلویزیون و سینماها گفت: «یکی از مهمترین دلایل استقبال مردم از سینما در ایام نوروز امسال، نبود سریالهای خوب و مخاطبپسند در تلویزیون و دلیل دیگر آن، تبلیغات آثار سینمایی در شبکههای ماهواره ای بود.»
وی ادامه داد: «من از این بابت که اکرانهای نوروز تا این حد مورد استقبال قرار گرفت خوشحالم، اما ناراحتیام از این است که مخاطبان تلویزیون را از دست دادهایم، نگرانی دیگرم این است که وقتی مردم علاقهمند هستند و به سینما میآیند، اگر ما فیلم خوب برای اکران نداشته باشیم و مورد پسندشان واقع نشود دوباره سینما را رها خواهند کرد و در آنجا هم با نبود مخاطب رو به رو خواهیم شد. نوروز امسال این یک جرقه و جهش بود که امیدوارم ادامهدار باشد.»
کارگردان سریال «پادری» اظهار کرد: «ما باید برای مخاطبان ایجاد جذابیت کنیم، کاری که تلویزیون چند وقتی است نمیتواند برای مخاطبان بیشمارش انجام دهد. من نسبت به تلویزیون عِرق خاصی دارم، تلویزیون جای کسانی امثال من است، مدیران میآیند و میروند و دلیل اینکه کسانی امثال من هنوز هم ماندهاند پوستکلفتیمان است.»
وی افزود: «من در گذشته به آقای ضرغامی هم گفتم که تلویزیون را دوست دارم، چون میتوانم از طریق تلویزیون حرفم را برای مردمم بزنم. مخاطبان زیاد تلویزیون باعث دلخوشی ما است و اگر به جایی برسیم که مردم دیگر تلویزیون را نبینند، انگیزه همین چند نفر مثل من هم از بین میرود.»
لطیفی تصریح کرد: «ما باید برای جذب مخاطب کار کنیم، اگر بنشینیم و بگوییم ما کار خودمان را میکنیم و بخواهیم با اصول خودمان پیش برویم و برای جذب مخاطب تلاش نکنیم، قطعا شبکههای ماهوارهای مخاطبی برای تلویزیون باقی نمیگذارند.»
اتفاقات ناگوار برای تلویزیون به خاطر اختلافات ده سال اخیر بین دولت و صداوسیما
وی در ادامه اظهار کرد: «عدهای هستند که به کار تلویزیون علاقه دارند و دوست دارند در تلویزیون کار کنند، اما هنوز به کارکشتگی لازم نرسیدهاند. استفاده از این دوستان خوب است، اما در کنار آنها باید تجربه افرادی که سابقه کار طولانی در تلویزیون دارند هم باشد.»
کارگردان «روز سوم» بیان کرد: «جوانان فیلمساز ما قطعا پر انرژیتر از من و هم دورهایهای من هستند و تمام تلاششان را هم میکنند. این فاصله بین جوانی و تجربه در تلویزیون وجود ندارد و باید زمینهای فراهم شود که تجربه در کنار جوانی بتواند دوباره مخاطبان را با تلویزیون آشتی دهد.»
وی ادامه داد: «مدیران باید نگاه عمیق و دراز مدت داشته باشند و به آنتن تلویزیون نیز باید دید آیندهنگر داشته باشیم. بخش اعظم مشکلات از بخش بودجه است و اختلافاتی که طی ده سال اخیر بین دولت و سازمان وجود داشته و قابل انکار نیست، باعث شده اتفاقات ناگواری برای تلویزیون بیفتد.»
گفتوگو از احمدرضا معراجی
انتهای پیام/