دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
توسط رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد

اصلاح بخش‌نامه متنوع سازی منابع درآمدی، مدیریت و صرفه جویی هزینه‌های دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با ابلاغ بخشنامه‌ای از معاونان و مدیران سازمان مرکزی، روسای واحدهای مرکز استان واحدهای جامع مستقل، واحدها و مراکز آموزشی و سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی خواست تا نسبت به متنوع سازی منابع درآمدی، مدیریت و صرفه جویی هزینه‌ها اهتمام ورزند.
کد خبر : 94151

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر حمید میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مقدمه این بخشنامه آورده است: برای مدیریت مصارف و صرفه جویی در انجام هزینه‌ها و با توجه به افزایش قابل توجه هزینه‌ها، رشد نرخ هزینه‌ها و عدم افزایش شهریه ثابت (پایه) در دو سال گذشته ضمن تأکید بر متنوع سازی منابع درآمدی غیر شهریه باید همه مسئولان، ‌هیات علمی و کارکنان دانشگاه نهایت صرفه جویی را در انجام هزینه معمول دارند.


پرداخت حق‌الزحمه ثبت‌نام ممنوع


در این بخش‌نامه با تاکید بر اینکه راهکارهای متنوع سازی منابع درآمدی غیر شهریه به عنوان سیاست راهبردی و اقدام و عمل اجرایی در سال اقتصاد مقاومتی، مد نظر و اجرایی شود، آمده است: با توجه به اینکه در حال حاضر امکان ثبت‌نام اینترنتی در تمامی واحدهای دانشگاه برقرار است، پرداخت هرگونه وجه تحت عنوان حق‌الزحمه ثبت‌نام ممنوع است.


همه واحدهای دانشگاهی نیز باید نسبت به انضباط در اجرای همه امتحانات پایان ترم و جامع برنامه‌ریزی کرده و با توجه به پرداخت حق تخصص، حق مهارت و حق فنی به کارکنان از سال 94 و 95 و پرداخت حق‌الزحمه امتحانات به همه مراقبان حاضر در جلسات امتحان که دارای حکم مراقبت هستند، (موضوع بند3 بخشنامه مذکور) معادل 50 درصد نرخ ساعت اضافه کاری در ازای ساعتی که به عنوان مراقب در جلسات حضور داشته‌اند، نسبت به پرداخت حق‌الزحمه آنها اقدام کنند.


سقف مجاز اضافه کار کارکنان، 60 ساعت در ماه


طبق این بخش‌نامه همه رئیسان، مدیران و مسئولان واحدهای دانشگاهی و مراکز آموزشی موظفند به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که همه امور در ساعات اداری انجام شود و مدیران، در صورت لزوم و ضرورت پس از ارائه دلایل مربوطه می‌توانند مجوز اضافه کار صادر کنند که در این صورت سقف مجاز اضافه کار برای کارکنان (طبق این بخشنامه) حداکثر 60 ساعت در ماه است.


پرداخت اضافه کار بالاتر از سقف مذکور تا سقف 120 ساعت در ماه در واحدهای استان منوط به بررسی و صدور مجوز کتبی رئیس آن استان و در واحدهای مرکز استان و جامع مستقل، مشروط به مجوز کتبی معاونت اداری و مالی دانشگاه (سازمان مرکزی) است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته