دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 خرداد 1395 - 12:43

چرا سفر دبیر کل اتحادیه عرب به رام‌الله لغو شد؟

در روزهای اخیر جنجال زیادی درباره سفری که قرار بود دبیرکل اتحادیه عرب به شهر رام‌الله و دیدار با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین داشته باشد، به پا شد.
کد خبر : 94099

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از روزنامه رای‌الیوم، نبیل عربی تصمیم داشت تا با سفر به رام‌الله با محمود عباس دیدار و درباره برخی موضوعات از جمله طرح صلح پیشنهادشده از سوی فرانسه رایزنی کند.


با وجود این، درباره دلایل لغو سفر که قرار بود روز دوشنبه انجام شود و تا یک روز یه تاخیر افتاد و سپس حکومت فلسطین از زبان سخنگوی خود اعلام کرد که این دیدار تا زمان نامشخصی به تعویق افتاده است، جنجال زیادی به پا شده است. در واقع، چنین اعلامی از سوی فلسطین بدین معناست که این سفر لغو شده است.


شبکه 10 تلویزیون اسرائیل به نقل از منابع سیاسی در تل‌آویو گزارش کرد که دلیل لغو سفر می‌تواند نارضایتی اسرائیل از دیدار نبیل عربی با محمود عباس باشد. با وجود این، تاکنون هیچ بیانیه رسمی‌ای از سوی اسرائیل صادر نشده است تا حقیقت را بیان کند؛ حال سوال این است که دلیل مخالفت اسرائیل (با این دیدار) چیست؟ به‌ویژه در زمان کنونی که حکومت فلسطین در رام‌الله زمان دیدار را تعیین کرده بود و مسلما نمی‌توانست بدون هماهنگی با طرف اسرائیلی گامی بردارد.


نبیل عربی در سال 2012 (1391) به رام‌الله سفر و با محمود عباس دیدار کرده بود، بدون اینکه سرو صدایی به پا شود و اسرائیل نیز مخالفتی با آن دیدار نکرد و حتی چنین دیداری را در سطوح بالاتر خواستار شد. حتی اسرائیل این موضوع را مطرح کرد که مقام‌های دیگر عربی نیز می‌توانند چنین سفرهایی انجام دهند.


رای‌الیوم نوشت: «دبیرکل اتحادیه عرب قصد داشت در این سفر نسبت به اظهارات ضد فلسطینی اخیرش به‌ویژه علیه جبهه آزادی‌بخش فلسطین عذرخواهی و اعلام تجدیدنظر در مواضعش کند.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته