دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
محمود زاده در جلسه‌ مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش:

فرایند اجرایی رتبه بندی مدارس غیردولتی با تعیین شاخص ها و بررسی های لازم در حال پیگیری و انجام است

فرایند اجرایی رتبه بندی مدارس غیردولتی با تعیین شاخص ها و بررسی های لازم در حال پیگیری و انجام است
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی در جلسه‌ مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش گفت: فرایند اجرایی رتبه بندی مدارس غیردولتی با تعیین شاخص ها و بررسی های لازم در حال پیگیری و انجام است
کد خبر : 939899

به گزارش خبرگزاری آنا، احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های حوزه سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی بسیار حائز اهمیت است گفت: لکن آن چنان که باید از پتانسیل‌های بالقوه آن استفاده نمی‌شود، در حالیکه این سازمان هم تابع سیاست‌های معاونت‌های تخصصی است و هم تابع سیاست‌های تسهیل گری و تنظیم گری خود در درون سازمان است.

وی با اشاره به اسناد بالادستی و برنامه هفتم توسعه و پیشرفت کشور، اظهار کرد: قانون سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی یکی از قوانینی است که به دور از هر گونه دو قطبی کاذب باید مورد توجه قرار گیرد و منطبق بر برنامه پیشرفت کشور حرکت کند.

محمود زاده با اشاره به اینکه چیزی در حدود چهار و نیم میلیون دانش آموز در مدارس و مراکز غیردولتی به شکل مستقیم و غیر مستقیم در حال بهره برداری از خدمات آموزشی و پرورشی می‌باشند، تصریح کرد: رتبه بندی مدارس غیر دولتی با هدف شفاف سازی عملکرد، تقویت انگیزه‌های رقابت علمی و منطقی و افزایش کیفیت آموزشی و پرورشی با تعیین شاخص‌ها و بررسی‌های لازم در حال پیگیری و انجام است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با اشاره به نقش موثر رتبه بندی مدارس غیر دولتی در تعیین شهریه، گفت: تلاش ما بر این است تا مطابق با قانون تاسیس مدارس غیر دولتی و اسناد بالا دستی، راهکار‌های عملی و اجرایی این فرایند در طول سال تحصیلی فراهم شود.

محمود زاده با تاکید بر برنامه نظارت جامع بر عملکرد مدارس و مراکز غیر دولتی، یادآور شد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در بیانات خود پیرامون مدارس غیر دولتی بر دو نکته مهم تاکید داشتند که آموزش و پرورش در کنار تسری ابتکارات و خلاقیت‌های مدارس غیر دولتی به سایر مدارس، نباید خود را فارغ از نظارت برآن‌ها ببیند و کلیه فعالیت‌های شان باید تحت نظر حکمرانی نظام تعلیم و تربیت کشور باشد.

وی با اشاره به قانون کاهش ساعت کار و ۳۰ ساعته شدن فعالیت معلمین مدارس غیر دولتی با بیمه کامل، اظهار کرد: جلسات متعددی در این زمینه با سازمان تامین اجتماعی صورت گرفته است و اقدامات مناسب در این راستا در حال انجام است تا حقوق معلمین مدارس غیر دولتی تضییع نگردد و مدیران و موسسین مدارس غیر دولتی باید همکاری لازم را در استان‌ها داشته باشند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با اشاره به اینکه بررسی‌های ما نشان داده است که میزان حقوق، اثر مستقیم در کیفیت بخشی آموزشی و پرورشی در مدارس غیر دولتی دارد، گفت: اگر معلمین بی انگیزه و کم دانش در مدارس بکار گیری شوند، قطعا آسیب‌های زیادی در مسیر تعلیم و تربیت خواهد داشت.

وی با تاکید بر توجه به منزلت، معیشت و مرجعیت معلمان، اظهار کرد: معلم توانمند و بدون دغدغه در کلاس درس بی شک آینده نظام تعلیم و تربیت کشور را متحول خواهد ساخت و لذا باید از این سرمایه بزرگ نیروی انسانی به نحو مطلوب و شایسته بهره جست.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با اشاره به اصلاح قانون تاسیس مدارس غیر دولتی پیرامون تعارض منافع، گفت: مدیران محترم استان‌ها در انتصابات خود باید حتما به این موارد توجه جدی داشته باشند تا مشکلاتی در مسیر آنها قرار نگیرد.

محمود زاده توسعه هنرستان‌های فنی حرفه‌ای را از دیگر برنامه‌های جدی این سازمان دانست و افزود: تسهیلات خوبی در حدود ۷۸۰ میلیارد تومان برای توسعه و تجهیز هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای غیر دولتی ابلاغ شده است که استان‌ها می‌توانند با استفاده از منابع تخصیص یافته نسبت به ارتقا جایگاه رشته‌های فنی و حرفه‌ای و هنرستان‌ها توسعه مطلوبی داشته باشد. 

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، فراهم سازی شرایط لازم جهت توانمند سازی معلمان مدارس غیر دولتی را از دیگر برنامه‌های این سازمان دانست و گفت: با آسیب شناسی برگزاری دوره قبل توانمند سازی معلمان مدارس غیر دولتی، همه تلاش ما این است تا ادامه این دوره‌ها به شکل کاربردی و مفید برای معلمان برگزار شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب