دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 خرداد 1395 - 09:15
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران در گفت و گو با آنا عنوان کرد:

بازسازی گلزار شهدا بدون رضایت خانواده‌ها انجام نمی‌شود

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران با بیان اینکه در بازسازی گلزار شهدا حرمت آنها حفظ خواهد شد، عنوان کرد: هدف از بازسازی تسهیل دسترسی خانواده ها به مقبره و حفظ این میراث گرانبها برای آیندگان است که اگر خانواده شهدا رضایت نداشته باشند، هیچ گونه اقدامی انجام نخواهد شد.
کد خبر : 93953

حمید علی صمیمی، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا با توجه به اجرای طرح ساماندهی گلزار شهدا و مخالفت برخی از خانواده ها نسبت به اجرای این پروژه، گفت: ساماندهی گلزار شهدا یک طرح کشوری است که با هدف تسهیل دسترسی به گلزار شهدا طراحی شده است.


وی افزود: قرار است با اجرای این طرح گلزار شهدا با معماری اسلامی بازسازی شود تا علاوه بر بهبود دسترسی خانواده ها به مقبره شهدا این مجموعه که یک میراث گرانبهاست برای آیندگان نیز حفظ و نگهداری شود.


مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران با بیان اینکه برای اجرای این طرح دستورالعملهایی مشخص شده است، عنوان کرد: در مرحله اول باید تمام اعضای خانواده شهید از قبیل پدر، مادر، همسر و فرزندان رضایت کامل داشته باشند و اگر والدین شهید فوت شده باشند و دارای همسر و فرزند نباشد رضایت خواهر و بردار در نظر گرفته خواهد شد.


وی افزود: تمام اعضای خانواده باید نسبت به بازسازی رضایت داشته باشند و اگر حتی یکی از اعضا مخالفت داشته باشد بنیاد تا رضایت کامل تمام اعضا تامل خواهد کرد و بازسازی مقبره شهید را انجام نخواهد داد.


صمیمی یادآور شد: در قطعه 24 بهشت زهرا که مزار عمومی شهداست، امکاناتی از قبیل آب و برق تهیه شده و حریم ها مشخص شده اما هنوز هیچ اقدام و تخریبی صورت نگرفته است و تا زمانی که خانواده‌ها رضایت نداشته باشند هیچ گونه بازسازی انجام نخواهد شد.


مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران در پاسخ به سوال خبرنگار آنا مبنی براینکه اگردر یک قطعه عده ای از خانواده های شهدا رضایت داشته باشند و عده دیگری مخالف باشند، چه اقدامی انجام خواهد شد، گفت: در این صورت اگر به مزار شهدایی که خانواده های آنها ناراضی هستند آسیبی وارد نشود، اقدامات بازسازی بخشی از قطعه که رضایت دارند انجام می شود و در غیر این‌صورت تا رضایت تمام خانواده صبر خواهیم کرد.


وی با تاکید براینکه در بازسازی ها در داخل مقبره شهدا هیچ گونه دستکاری نخواهد شد، اظهار کرد: هیچ گونه جابه جایی و یا تخریبی صورت نخواهد گرفت و حرمت شهید به صورت کامل حفظ خواهد شد.


صمیمی در واکنش به مخالفت برخی خانواده ها به شایعه جابه جایی شهدا، گفت: این امر از لحاظ شرعی امکان‌پذیر نیست و متاسفانه برخی افراد با طرح اینگونه مسائل خانواده ها را آزرده خاطر می کنند.


مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران افزود: در بازسازی نیز برای هر گونه تغییر در سنگ قبر و محتویات آن رضایت خانواده کسب خواهد شد.


وی با توجه به وجود 30 هزار شهید با نام و 4 هزار و 200 شهید گمنام در بهشت زهرای تهران، گفت: اگر تمام خانواده ها رضایت داشته باشند این پروژه ظرف 2 ماه آینده به اتمام خواهد رسید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته