دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 خرداد 1395 - 14:45

شهردار ایلام: آماده بهره برداری از بناهای تاریخی ایلام هستیم

شهردار ایلام گفت: «موضوع سرمایه‌گذاری در بناهای تاریخی در شهرها نیاز به این دارد تا همکاری سه جانبه قوی بین سازمان میراث فرهنگی، شهرداری‌ها و بخش خصوصی شکل بگیرد تا از این طریق از تلاقی مدیریت جلوگیری شود.»
کد خبر : 93875

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی صندوق احیاء (صابتا)، یزدان قبادیان گفت: بهره‌برداری از بناهای تاریخی نه تنها می‌تواند برای شهرداری‌ها در شرایطی خاص نفع اقتصادی داشته باشد که مهمتر از آن زمینه خوبی است تا شهرداری‌ها بخش مهمی از تعهدات فرهنگی خود را نیز در همین حوزه انجام دهند.


وی افزود: بناهای تاریخی بهترین امکان برای پوشش نیازهای شهرداری ها به مکان‌های فرهنگی همچون فرهنگسراها هستند که در صورت بهره برداری از آنها می شود در مدت زمان کم از آنها در این قالب بهره‌برداری کرد.


شهردار ایلام ادامه داد: متاسفانه یکی از مشکلات بهره برداران و از جمله شهرداری‌ها در خصوص سرمایه گذاری در بناهای تاریخی این است که بناهای مد نظر آنها در برخی مواقع در فهرست واگذاری‌ها قرار نمی‌گیرند و این مشکل قدری باعث کند شدن روند سرمایه‌گذاری می‌شود.


قبادیان با اشاره به وضعیت شهر ایلام در این خصوص گفت: ما نیازمند هماهنگی های بیشتری با میراث فرهنگی هستیم و در این راه می توان با انعقاد تفاهم نامه هایی اقدامات مثبتی را انجام داد. از جمله یکی از مواردی که شهرداری ایلام اخیرا آن را به سازمان میراث فرهنگی هم اعلام کرده این است که شهرداری حضار شده تا زمین یا ساختمان هایی را در نقاط مختلف در اختیار سازمان میرث فرهنگی قرار دهد و در مقابل چند بنای تاریخی برای احیاء از میراث فرهنگی بگیرد.


وی تاکید کرد: هم اکنون این پیشنهاد توسط استاندار محترم و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در حال پیگری است که اگر به نتیجه برسد شهرداری قادر خواهد بود تا همزمان کار مرمت و احیاء چند بنای تاریخی را در این شهر آغاز کند.


شهردار ایلام تاکید کرد: هم اکنون چند بنای تاریخی مد نظر ما قرار دارد که اگر مورد موافقت سازمان میراث فرهنگی قرار بگیرد آمادگی داریم تا به سرعت این بناها را مرمت کرده و در قالب کاربری های فرهنگی مورد بهره برداری قرار دهیم.


قبادیان با اشاره به مشکل تلاقی مدیریت افزود: موضوع سرمایه‌گذاری در بناهای تاریخی در شهرها نیاز به این دارد تا همکاری سه جانبه قوی بین سازمان میراث فرهنگی، شهرداری‌ها و بخش خصوصی شکل بگیرد تا از این طریق از تلاقی مدیریت جلوگیری شود. چرا که اکنون یکی از مشکلات ما سردرگمی مدیریتی است که ناشی از تداخل وظایف و مسئولیت ها می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته