دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 خرداد 1395 - 14:16
تور اروپایی سه روزه وزیر امور خارجه

ظریف: مردم ایران باید آثار رفع تحریم را ببینند/ موگرینی: بانک‌های اروپایی را به روابط گسترده با ایران ترغیب می‌کنیم

وزیر امور خارجه کشورمان به همراه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست خبری مشترک شرکت کردند.
کد خبر : 93855

به گزارش خبرنگار اعزامی گروه بین الملل خبرگزاری آنا به اسلو، محمد جواد ظریف در این نشست خبری گفت: «مهم است که بدانیم مذاکرات هسته‌ای ایران و توافقی که حاصل شده، برد - برد است.»


وی افزود: «من قبول دارم که آمریکا براساس توافق حاصل شده، تعهدات خود را قبول دارد اما هنوز دیدگاه‌های مربوط به تحریم در ایران دیده می‌شود.»


ظریف با اشاره به اینکه مذاکرات درباره رفع کامل تحریم‌ها و اجرای برجام ادامه دارد، بیان کرد: «امروز با خانم موگرینی و فردا با آقای کری در این باره صحبت می‌کنیم. ما نیاز داریم که آثار رفع تحریم‌ها را ببینیم، مردم ایران نیاز دارند که این آثار را مشاهده کنند.»


ظریف درباره حل بحران سوریه نیز تاکید کرد: «بحران سوریه راه حل نظامی ندارد و هیچ راه حل نظامی از نظر ما قابل پذیرش نیست.»


فدریکا موگرینی نیز در این نشست خبری به موضوع برجام پرداخت و ضمن تایید مذاکره با طرف ایرانی درباره این توافق هسته ای گفت: «همه تحریم‌ها بعد از توافق هسته‌ای علیه ایران برداشته شده است و ما در این باره بسیار فعال هستیم. من چند ماه پیش به تهران سفر کردم و مذاکرات گسترده در حوزه‌های اقتصادی و تجاری برای توسعه روابط ایران و اتحادیه اروپا داشتیم. در این زمینه باید کارهای بیشتری انجام شود و ما بانک‌ها و شرکت‌های تجاری را ترغیب به روابط گسترده با ایران می‌کنیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته