دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
ارزیابی ایمنی مدارس تهران آغاز می‌شود؛

شناسایی مدارس ناایمن توسط شهرداری، رفع مشکلات توسط آموزش و پرورش

شناسایی مدارس ناایمن توسط شهرداری، رفع مشکلات توسط آموزش و پرورش
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، از ارزیابی ایمنی ۲۴۰۰ مدرسه در تهران با همکاری گروه‌های دانشگاهی خبر داد.
کد خبر : 938458

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مسئله ایمنی مدارس همواره از دغدغه‌های اصلی در حوزه آموزش و پرورش و مدیریت شهری بوده است. با توجه به اهمیت ایجاد محیط‌های امن برای دانش‌آموزان، شهرداری تهران و وزارت آموزش و پرورش برنامه‌ای جامع برای ارزیابی و بهسازی ایمنی مدارس شهر تهران آغاز کرده‌اند.

در این راستا، سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با همکاری گروهی از محققان دانشگاهی، طرحی را برای ارزیابی ۲۴۰۰ مدرسه به اجرا درآورده است که از اواخر سال گذشته آغاز شده و تا پایان پاییز سال جاری ادامه خواهد داشت.

علی نصیری، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، از ارزیابی مدارس تهران به خبرگزاری آنا خبر داد و گفت: از مجموع حدود ۲۴۰۰ مدرسه، تاکنون ارزیابی ۱۳۰۰ مدرسه انجام شده است.

به گفته‌ی وی، در این ارزیابی‌ها از پرسشنامه‌ای شامل ۶۰۰ سوال استفاده می‌شود که ۲۲ فضای مختلف داخلی و پیرامونی مدارس، مانند نمازخانه، کارگاه و آزمایشگاه را پوشش می‌دهد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به موارد ناایمن، اظهار کرد: شهرداری تهران برای ثبت آنلاین موارد ناایمن در حین بازرسی، نرم‌افزار ویژه‌ای در اختیار دارد.

نصیری تأکید کرد: شناسایی مدارس ناایمن بر عهده شهرداری است، اما رفع این مشکلات بر عهده وزارت آموزش و پرورش است و این وزارتخانه متعهد شده است که اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهد.

وی افزود: سازمان نوسازی مدارس نیز بخشی از هزینه‌ها را به رفع خطر و ایمن‌سازی اختصاص داده است.

نصیری تصریح کرد: این مشکلات باید با همکاری ظرفیت‌های محلی، انجمن اولیا و مربیان و همچنین مشارکت‌های مردمی رفع شوند. شهرداری تهران نیز مصوب کرده است که بودجه‌های مربوط به آموزش با اولویت ایمنی اختصاص یابد.

با توجه به نتایج به‌دست‌آمده از این ارزیابی‌ها، انتظار می‌رود وزارت آموزش و پرورش اقدامات لازم برای رفع مشکلات ایمنی شناسایی‌شده در مدارس را عملیاتی کند. به‌علاوه، مشارکت شهرداری و بهره‌گیری از ظرفیت‌های محلی و کمک‌های مردمی می‌تواند در روند ایمن‌سازی مدارس مؤثر باشد. این همکاری‌ها می‌تواند نقطه آغازی برای ارتقای ایمنی و رفاه دانش‌آموزان باشد و محیطی امن‌تر برای یادگیری و رشد آنان فراهم کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب