دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 خرداد 1395 - 14:18
در صحن علنی شورای شهر مطرح شد

گلایه رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر از عدم اجرای حکم‌های کمیسیون ماده 100 و 7

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با گلایه از عدم رعایت حکم‌هایی که در کمیسیون‌های ماده 100 و 7 صادر می‌شود اما هیچ‌وقت اجرایی نمی‌شود، گفت: ایرانیان تخلفات ساختمانی را جرم نمی‌دانند و این موضوع انگار در فرهنگ‌مان نهادینه شده است.
کد خبر : 93844

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، در دویست و شصت و هفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران، محمد سالاری، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر با بیان اینکه در زمینه رعایت قوانین کمیسیون ماده 100 که بین مدیریت شهری و قوه‌قضائیه مشترک است، مشکلات زیادی وجود دارد، اظهار کرد: کمتر از یک‌درصد از آرایی که از طرف کمیسیون ماده 100 صادر می‌شود، در زمینه تغییر کاربری‌ها اجرایی می‌شود و بیشتر حکم‌ها در خصوص اضافه‌بنا است که اجرا می‌شود. اگر بخواهیم در خصوص قلع و قمع هم صحبت کنیم،‌ باید بگویم کمتر از یک‌دهم درصد آرای کمیسیون ماده 100 در این مورد اجرا می‌شود که باید در این زمینه تمهیداتی اندیشیده شود.


سالاری با بیان اینکه 10 کمیسیون از ماده 100 در سطح شهر تهران فعالیت می‌کنند، اضافه کرد: میزان تخلفات بسیار بالاست و آرای زیادی صادر می‌شود. شهروندان تهرانی تخلفات ساختمانی را اصلا جرم تلقی نمی‌کنند. در فرهنگ ایرانیان انجام این‌گونه تخلفات زیرکانه به حساب می‌آید. ما در این زمینه درخواست داریم تا وزارت دادگستری به همراه مدیریت شهری اقداماتی را انجام دهد.


وی با اشاره به آرای ارائه شده در کمیسیون ماده 7 در رابطه با باغات، توضیح داد: کمتر زمانی پیش می‌آید که ما در کمیسیون رایی را صادر کنیم و دیوان عدالت اداری خلاف آن رای را صادر نکند. مشکلات زیادی در این زمینه مطرح است و باید در این راستا اقدامات مناسبی صورت گیرد.


وی با اشاره به صحبت‌های اخیر معاون وزیر اقتصاد یادآور شد: اخیرا اعلام شده شهرداری 3 هزار میلیارد تومان به دولت بدهکار است و دولت مجاز است تا حدودی به شهرداری کمک کند، اما این به عنوان یک وظیفه تلقی نمی‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته