تربیت فرزند مهدوی بزرگترین رسالت خانواده منتظر
به گزارش خبرگزاری آنا، امیرحسین بازیار معاون امور مدارس سمای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با تشریح شرایط فرهنگ انتظار اظهار کرد: فرهنگ انتظار دارای شرایطی خاصی بوده و یکی از این شرایط، اهمیت به واجبات بهخصوص نماز، روزه، حجاب، احترام به پدر و مادر و ... است.
وی اضافه کرد: دوری کردن از هرگونه گناه و معصیت بهعنوان شروط لازم ظهور کنار افزودن تفکر اندیشه و تلاش در راه علماندوزی توسط نسل آیندهساز کشور یا همان دانشآموزان به عنوان شروط اصلی زمینهسازی ظهور در عصر غیبت محسوب میشوند.
معاون امور مدارس سمای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان متذکر شد: دومین شرط، شناخت جامع و کامل از امام است که باید توسط دانشآموز صورت بگیرد و کمک به زمینهسازی برای انتظار میکند؛ چراکه اطاعت واقعی بدون معرفت امکانپذیر نیست و عدم شناخت موجب گمراهی و انحراف دینی میشود.
بازیار یادآور شد: ولایتپذیری و یاری رساندن به امام حاضربهعنوان سومین شرط تلقی میشود که در زمان غیبت، امام حاضر که همان ولیفقیه زمان است، این نقش را تا ظهور حضرت قائم عجلالله تعالی فرجهالشریف برعهده دارد و دانشآموزان، خانوادهها، نسل آینده و همه آنانی که انتظار فرج دارند در ایام غیبت با ولایتپذیری و تأسی از ولیفقیه زمان، فضا را برای فرج امام عصر آماده میکنند که در حقیقت آنان همان منتظران واقعی امام مهدی عجلالله تعالی فرجهالشریف خواهند بود.
وی، نهادینه کردن انتظار فرج در کودکان و دانشآموزان را چهارمین شرط دانست و ادامه داد: امام سجاد علیهالسلام میفرمایند که انتظار فرج از عظیمترین فرج است، اما در کنار این زمینهسازی برای انتظار و ظهور جز اینکه باید به نقش دانشآموز باید به ویژگیها و شاخصهای معرفتی و تربیتی خانوادهها هم توجه کنیم.
باید هم به زمان ظهور توجه شود و هم تهذیب نفس
معاون امور مدارس سمای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان توضیح داد: باید هم به زمان ظهور توجه شود هم تهذیب نفس، پرهیز از گناه، ترویج امر به معروف و نهی از منکر که جملگی از ویژگیهای یک خانواده منتظر است و تربیت فرزند، چراکه مهمترین راه دستیابی به جامعه منتظران است.
بازیار تشریح کرد: اطاعت از ولی امر مستلزم مقدماتی است که این مقدمات باید در نهاد مقدس خانواده، پایهگذاری شود و یکی از بزرگترین رسالتهای خانواده منتظر، تربیت فرزند مهدوی است و باید فرزندانمان را با مدل تربیتی مهدوی و انتظار، آشنا کنیم و بهترین مثال برای ما سبک زندگی شهید حاج قاسم سلیمانی است و وقتی به مکتب این شهید نگاه میکنیم، دو بال داشت که یک بال مهدوی و بال دیگر عاشورایی بود.
وی افزود: در بال عاشورایی شهید سلیمانی دفاع از مظلوم و مبارزه با ظالم و استکبارستیزی، امر به معروف و نهی از منکر مشاهده میشد و در بال مهدوی میتوانستید ویژگیهایی مانند ولایتپذیری، فرمانبرداری از ولیفقیه زمان خودش و آماده کردن این فضا برای زمان ظهور امام زمان عجلالله تعالی فرجهالشریف را مشاهده کنید و به درستی میتوان گفت که حاج قاسم و حاج قاسمها منتظران واقعی ظهور بودند.
معاون امور مدارس سمای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با اشاره به چهارمین دوره از جشنواره بینالمللی امامت و مهدویت که بهمن امسال در واحدهای دانشگاهی کشور برگزار میشود، مطرح کرد: در جشنواره امامت و مهدویت امسال بخشهای مختلفی وجود دارد که استانهای مختلف در سراسر کشور میزبان آن خواهند بود که استان گیلان با محور انتخاب کتاب سال مهدوی در این دوره، میزبان است، امیدوارم دانشآموزان سمای استان گیلان در برگزاری این جشنواره مشارکت کنند و در این راستا گروه سرود دانشآموزان سمای گیلان در یکی از بخشهای افتتاح یا اختتامیه جشنواره گیلان همکاری میکنند.
بازیار افزود: سطح مشارکت در حد استانی و کشوری است و با توجه به تبلیغات گستردهای که در سطح مدارس استان گیلان انجام شده، علاقهمندان به شرکت در مسابقات و در هر شاخه از شاخههای جشنواره در سطح مدارس سما، ثبتنام خواهند کرد و شاهد مشارکت بیش از ۱۵۰ هزار دانشآموزان و دانشجو خواهیم بود.
به گزارش آنا، چهارمین جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت به میزبانی ۶۲ واحد استانی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور از ۱۳ رجب تا نیمه شعبان برگزار میشود، علاقهمندان برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره به نشانی emamat.iau.ir/fa مراجعه کنند.
انتهای پیام/