دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 آبان 1403 - 16:08
سلیمی در نشست خبری مطرح کرد؛

نمایش ۴۵ اثر جشنواره ملی کارتون در عالی‌قاپوی اردبیل

نمایش ۴۵ اثر جشنواره ملی کارتون در عالی‌قاپوی اردبیل
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل از به‌نمایش درآمدن ۴۵ اثر جشنواره ملی کارتون از مجموع ۲۱۰ اثر در سالن خطایی عالی‌قاپوی اردبیل خبر داد.
کد خبر : 938069

به گزارش خبرنگار آنا، نشست خبری دومین مسابقه ملی کارتون دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی با حضور اصحاب رسانه در واحد اردبیل برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل در این نشست گفت: ۴۵ اثر از مجموع ۲۱۰ آثار ارسال شده به دومین مسابقه ملی کارتون دانشگاه آزاد اسلامی در مجموعه خطایی عالی‌قاپوی اردبیل در معرض بازدید عموم قرار گرفت.

فرشید سلیمی اضافه کرد: مسابقات ملی کارتون دو سال است که توسط دانشگاه آزاد اسلامی و به‌صورت کشوری برگزار می‌شود و دوره نخست آن سال گذشته در تهران برگزار شد و اکنون دومین دوره این نمایشگاه، در استان اردبیل در حال برگزاری است.

وی افزود: محور‌های مختلف جشنواره ملی کارتون در سه زمینه دانشگاه و آزاداندیشی، غزه و اتفاقات آن و عملکرد اسرائیل و صهیونیسم است و از آنجا که دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل محل آزاداندیشی است و می‌توان هر تفکری را مطرح کرده و به جواب لازم رسید، این سه محور در نظر گرفته شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل عنوان کرد: از مجموع ۲۱۰ اثری که به دبیرخانه جشنواره ملی کارتون ارسال شده، ۴۵ اثر برگزیده در سالن خطایی عالی‌قاپوی اردبیل به نمایش گذاشته شد.

سلیمی با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه ملی کارتون در موزه خطایی اردبیل گفت: امکانات برگزاری نمایشگاه در دانشگاه آزاد اردبیل وجود داشت، اما براساس پیشنهادها، این آثار در موزه خطایی به نمایش درآمد تا فرهنگ و ادبیات اردبیل و فضایی که مجموعه خطایی داشته و نشانگر فرهنگ تاریخی اردبیل بود، به نمایش درآید.

وی متذکر شد: با حضور مردم از سراسر کشور، آشنایی آنان با تاریخ اردبیل با وجود برپایی نمایشگاه در مکان موزه انجام شده و انتقال فرهنگ و تاریخ نیز برای بازدیدکنندگان صورت می‌گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل تشریح کرد: اختتامیه دومین نمایشگاه ملی کارتون، ۹ آبان‌ماه با حضور اندیشمندان و دست‌اندرکاران این مسابقه برگزار و آثار منتخب معرفی می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب