دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نراقی: مدیران استقلال ثابت کرده‌اند مدیریت بلد نیستند/موسیمانه اول فصل باید سرمربی تیم می شد

نراقی: مدیران استقلال ثابت کرده‌اند مدیریت بلد نیستند موسیمانه اول فصل باید سرمربی تیم می شد
بازیکن سابق استقلال گفت: مدیران استقلال ثابت کرده‌اند مدیریت بلد نیستند.
کد خبر : 937996

هادی نراقی در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا، درباره نتایج این فصل استقلال و دور شدن آبی‌پوشان از کورس قهرمانی اظهار کرد: مهم‌ترین عاملی که موجب شده تا استقلال به این وضعیت بیفتد مدیریت باشگاه است. همیشه عادت کرده‌ایم از کادرفنی و سرمربی ایراد بگیریم، اما این بار باید سراغ مدیریت باشگاه استقلال برویم که فوتبالی نیستند. کسانی که به چنین اشخاصی فرصت مدیریت می‌دهند باید تمامی جوانب را بسنجند، چون مدیریت کردن در استقلال کار هر کسی نیست. به نظرم برای رفع مسئولیت مدیران استقلال را انتخاب کرده‌اند، چون اگر می‌دانستند استقلال چه باشگاه بزرگی است، مدیرانی را انتخاب می‌کردند که از جنس فوتبال باشند.

پیشکسوتان استقلال سهم خواه نیستند

وی افزود: مدیریت ضعیفی که در باشگاه استقلال وجود دارد باعث شد تا تیم در وضعیت خوبی نباشد. اگر مدیریت باشگاه نسبت به پیشکسوتان استقلال شناخت داشت می‌دانست آنها نه احتیاج مالی دارند نه سهم خواه هستند. در میان پیشکسوتان، تحصیل کرده‌هایی داریم که می‌توانند به باشگاه کمک زیادی کنند. ضمن اینکه در این باشگاه بوده‌اند و می‌دانند نیاز‌های تیم چیست. پیشکسوتانی بیایند که نیاز مالی نداشته باشند و هر کدام در گوشه‌ای از باشگاه مشغول به کار شوند تا کار پیش رود. استقلال پیشکسوتان خوشنام کم ندارد که حضورشان به باشگاه کمک زیادی می‌کند ولی مدیریت کاری کرده که با برخی از پیشکسوتان صحبت کرده‌ام، به اتفاق گفته‌اند اصلاً نمی‌شود با این تیم مدیریتی کار کرد. حتی به من توصیه کردند اصلاً باشگاه نرو، چون وقتت را هدر می‌دهی!  

استقلال که جای آزمون و خطا نیست

بازیکن سابق استقلال یادآور شد: شاید مدیریت فعلی استقلال کمی دلسوز باشند ولی برای آنکه بتوانند در استقلال کار کنند باید از جنس فوتبال باشند. نمی‌توان کسی را پشت فرمان خودرو گذاشت که رانندگی بلد نباشد. شاید خیلی علاقه‌مند باشند در باشگاه استقلال مدیریت کنند، اما علاقه که راهگشا نیست، مدیران استقلال ثابت کرده‌اند مدیریت بلد نیستند. قصد بی‌احترامی ندارم ولی عملکرد مدیریت گویای ناتوانی‌اش در اداره باشگاه استقلال است. دانش و تخصص و تجربه مدیریتی برای گرداندن یک باشگاه بزرگ لازم است. استقلال که جای آزمون و خطا نیست. پیشکسوتانی هستند که صلاحیت مدیریت را دارند وجود دارد و همچنین می‌شود در عرصه مدیریت جوانگرایی کرد.

حمایت از موسیمانه برای موفقیت استقلال لازم است 

نراقی درباره اینکه موسیمانه چگونه می‌تواند استقلال را از بحران خارج کند، تصریح کرد: من شناختی از این مربی ندارم و حتی اگر کارنامه خوبی دارد باید بداند که سرمربیگری در استقلال با دیگر تیم‌ها فرق می‌کند. البته نیاز است تا از دانش مربیان ایرانی هم بهره ببریم و آنها با حضور در کلاس‌های مربیگری خارجی، دانش خود را به روز کنند. حالا که موسیمانه سرمربی استقلال شده باید از او حمایت کرد، چون موفقیت استقلال اهمیت دارد. اگر می‌خواستند موسیمانه یا هر مربی خارجی دیگری برای استقلال بیاورند باید از اول فصل می‌آوردند، چون او اگر نتیجه نگیرد بهانه او این خواهد بود که تیم را نبسته است. حالا هم حمایت از موسیمانه برای موفقیت استقلال لازم است و بازیکنان هم به خودشان بیاید. آنهایی که پیراهن استقلال را پوشیده‌اند باید بدانند که برای تیمی بزرگ بازی می‌کنند و اگر کم کاری کنند از نگاه هواداران پنهان نمی‌ماند.  

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب