دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آزادسازی املاک معارض در طرح فرامنطقه‌ای رود- دره فرحزاد

آزادسازی املاک معارض در طرح فرامنطقه‌ای رود- دره فرحزاد
شهردار منطقه ۵ در پروژه فرامنطقه‌ای اکوپارک فرحزاد خبر از تملک روند تملک و تخریب املاک معارض داد.
کد خبر : 937905

به گزارش خبرگزاری آنا، محمدرضا پوریافر  شهردار منطقه ضمن بازدید از این پروژه گفت: طرح اکوپارک فرحزاد که بین منطقه ۲ و ۵ قرار دارد، طرح گردشگری و تفریحی فرامنطقه‌ای است که شهردار محترم تهران مستقیماً بر این طرح نظارت دارند. پوریافر با بیان اینکه طرح تملک رود-دره فرحزاد براساس مصوبه شورای تامین استانداری تهران به عنوان طرح فرامنطقه‌ای از سال ۱۳۹۳ در دستور کار قرار گرفته است، افزود: با پیگیری‌های مستمری که انجام شد، پس از ۱۰ سال معارض غیرمجاز پروژه اکوپارک که در منطقه ۵ واقع شده بود آزادسازی شد.

شهردار منطقه ادامه داد: این طرح با هدف صیانت از باغات و نیز حفظ بافت ارزشمند رود-دره فرحزاد و جلوگیری از سیلابی شدن رودخانه فرحزاد؛ با توجه به ساخت و ساز‌های غیرمجاز حاشیه رودخانه که غالباً به صورت تصرفی، غیرمجاز، فاقد سند مالکیت و بدون قدمت تاریخی برخلاف بافت قدیمی فرحزاد انجام شده است به اجرا درآمد. در همین راستا نیز شهرداری منطقه با تملک ملک‌های معارض در حال روان‌سازی ترافیک معابر وردی به این طرح تفریحی و گردشگری است.

پوریافر در ادامه گفت: اکثر ملک‌های معارض در محدوده این اکوپارک که برای نخستین بار در ایران به عنوان زیرساخت سبز-آبی شهر تعریف شده است و عملکرد متفاوتی با پارک‌های شهری دارد، تملک شده و تنها ۴۵ معارض باقی مانده داریم که ۵ ملک آن در اولویت قرار داشت و از ۵ ملک ۳ ملک تملک شده و درحال تخریب، و ۲ ملک دیگر در دست اقدام قرار دارد و به زودی آن ۲ ملک هم تملک و پروژه آزادسازی آن‌ها هم به اتمام خواهد رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب