دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 خرداد 1395 - 12:41

روسیه سامانه‌های موشکی اس 400 و اس 500 را نامرئی می‌کند

وزارت دفاع روسیه قصد دارد سامانه‌های موشکی پدافند هوایی اس 400 و اس 500 و همچنین مقرهای فرماندهی متحرک و ایستگاه‌های رادار را به دستگاه‌های پارازیت‌انداز برای جلوگیری از شناسایی هوایی از سوی دشمن مجهز کند.
کد خبر : 93784

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روزنامه ایزوستیا چاپ روسیه گزارش کرد: «یک منبع مطلع در وزارت دفاع روسیه گفت صحبت درباره تعدادی از کانتینرهای حاوی دستگاه ویژه است که سال جاری تحویل داده می‌شود و در شاسی خودرو نصب خواهند شد. این کانتینرها دارای پوشش مخصوصی خواهند بود که مانع پخش تشعشعات الکترومغناطیسی می‌شوند.»


وی با بیان این مطلب افزود: «وزارت دفاع روسیه قصد دارد سامانه‌های موشکی پدافند هوایی اس 400 و اس 500 و همچنین مقرهای فرماندهی متحرک و ایستگاه‌های رادار را به دستگاه‌های پارازیت‌انداز برای جلوگیری از شناسایی هوایی از سوی دشمن مجهز کند.»


این منبع تاکید کرد: «محتوای الکترونیکی سیستم‌های بغرنج ارتباطی و ایستگاه‌های رادار برای دستگاه‌های مجاور پارازیت ایجاد می‌کند و بر سلامتی مردم تأثیر منفی می‌گذارد.»


به‌گفته این منبع، تجهیزات را باید به شکلی نصب کرد که برای وسایل دیگر مشکل به وجود نیاورند، اما این کار همیشه ممکن نیست. کانتینرهای جدید در حل این موضوع به ما کمک خواهند کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته