دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 آبان 1403 - 09:44

تصاویر نجومی ششم آبان (۲۷ اکتبر)

تصاویر نجومی ششم آبان (۲۷ اکتبر)
امروزه به لطف پیشرفت علم و فناوری، تصاویر نجومی به شکل‌های بسیار زیبا و گهگاه هنری تهیه می‌شود که علاوه بر ارائه اطلاعات علمی، زیبایی‌های خیره‌کننده‌ای را برای علاقه‌مندان به ارمغان می‌آورد.
کد خبر : 937753

به گزارش خبرگزاری آنا،‌ تصاویر نجوم و فضا جدای از اهمیتی که در مطالعات و تحقیقات اخترشناسی دارد، امکان مشاهده و درک عجایب و شگفتی‌های دنیای بیرون از سیاره زمین را برای علاقه‌مندان این حوزه فراهم می‌کند. امروزه به لطف پیشرفت علم و فناوری، تصاویر نجومی به شکل‌های بسیار زیبا و گهگاه هنری تهیه می‌شود که علاوه بر ارائه اطلاعات علمی، زیبایی‌های خیره‌کننده‌ای را برای علاقه‌مندان به ارمغان می‌آورد.

تصویر روز astronomy

این تصویر توسط فردی به نام موشن چان (Moshen Chan) از سانفرانسیسکو، کالیفرنیا گرفته شده است. دم دنباله دار سوچینشان-اتلس (C/2023 A3) بر فراز اقیانوس آرام امتداد می یابد و بالای فانوس دریایی پوینت‌ریس در کالیفرنیا می‌درخشد. عکاس از دوربین بدون آینه سونی استفاده کرده و یک لنز 20 میلی متری f/1.8 داشته است. او شانزده ساب‌فریم 10 ثانیه ای گرفت.

تصاویر نجومی ششم آبان (۲۷ اکتبر)

تصویر روز آژانس ملی تلسکوپ استرالیا

شرکت‌کنندگان تور علمی رادیویی 2024 از رصدخانه رادیویی-نجومی CSIRO Murchison در طول فصل گل‌های وحشی بازدید کردند. یکی از گل‌هایی که دیدند بوته پنبه (Ptilotus obovatus) نام دارد که در تصویر می‌بینید. این درختچه معمولاً خاکستری مایل به سبز و نقره‌فام است و در منطقه مورچیسون تا حدود 50 سانتی متر رشد می‌کند. معمولاً در سپتامبر و اکتبر گل می دهد. گل کرکی سفید و صورتی آن می تواند تا 2 سانتی متر عرض داشته باشد. در منظر پشتی تلسکوپ‌های رصدخانه رادیویی-نجومی CSIRO Murchison را مشاهده می کنید.

 تصاویر نجومی ششم آبان (۲۷ اکتبر)

تصویر روز skyandtelescope

این عکس در سونوا فوشی، مالدیو ثبت شد. تاریخ/زمان عکس 21 اکتبر 2024 است و تجهیزات مورد استفاده شامل Canon Ra, Sigma 50mm, f1.8, ISO 5000 بود. این عکس یک پانوراما است که از 58 نوردهی تکی 8 ثانیه ای و از یک سه‌پایه گرفته شده است. این دنباله‌دار با تصاویر 12×30 ثانیه‌ای با ISO 1600،f1.6  که روی Vixen Polarie U ردیابی می‌شوند، بهبود یافته است.

دنباله دار مشهور سوچینشان-اتلس (C/2023 A3) در تصویر دیده می شود که به نظر می رسد به سمت افق در حرکت است. عکاس این تصویر را دو روز پیش، در 21 اکتبر 2024، در حالی که از سونیوافوشی را تماشا می‌کرد، گرفت. دم دنباله دار تقریباً قائم بود و به سمت قسمت تابستانی شمالی کهکشان راه شیری اشاره داشت. مقداری نورتابی در اقیانوس هند عکس را پر جنب و جوش تر کرد.

تصاویر نجومی ششم آبان (۲۷ اکتبر)

تصویر روز  earthsky

این تصویر در تاریخ  2024/10/22  ساعت 08:00 شب  در بیگ سور، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا ثبت شد. دنباله دار به سرعت در حال حرکت است و اکنون از زمین دورتر شده است. در این عکس سوچینشان-اتلس در یک قاب 24 میلی متری با کهکشان راه شیری قرار گرفته است. برای گرفتن هر دو منظره و دنباله دار، نیاز به پانوراما است. این تصویر از 18 پانل تشکیل شده است.

تنظیمات عکس برای آسمان :** f/2.8، 30 ثانیه، ISO 3200، 24 میلی متر و تنظیمات فضای پیش زمینه f/2.8، 90 ثانیه، ISO 3200، 24 میلی متر است. من این تصویر را در Painters Point در Big Sur گرفتم. همچنین از دوربین نیکون Z6ii (Astromodded) با لنز Nikkor 14-24mm f/2.8 و فیلتر Kolari Vision UV/IR cut + Ha bandpass به همراه یک ردیاب ستاره iOptron Skyguider Pro استفاده کردم.

تصاویر در لایت روم و فتوشاپ پردازش شدند.

تصاویر نجومی ششم آبان (۲۷ اکتبر)

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب