دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 خرداد 1395 - 12:52

پاسخ‌های وزیر تعاون به نمایندگان مجلس دهم: امروز با رشد بدون اشتغال روبه‌رو هستیم

علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از اینکه نمایندگان دغدغه‌های خود را مطرح کردند، به اظهارات آنها پاسخ داد.
کد خبر : 93775

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صبح امروز بعد از ارائه گزارش خود به نمایندگان مجلس دهم و استماع نظارات آنان، برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان پشت تریبون قرار گرفت.


ربیعی در پاسخ به اظهارات نمایندگان به ایجاد مرکز رصد و آمار در حوزه بیکاری اشاره کرد و گفت: آمارها را واضح‌تر کرده‌ایم و با توجه به تورم و شرایطی که وجود داشته است بیکاری در کشور ما برای جوانان 26 درصد و به طور کلی حدود 10 درصد بوده است در حالی که در ایتالیا بیکاری جوانان 42 درصد است و ما باید اینها را مقایسه کنیم.


وی تصریح کرد: امروز با رشد بدون اشتغال روبه‌رو هستیم و با 56 درصد کسری رشد در دولت آمدیم و با این وضع عملکرد قابل دفاعی بوده است. در حال حاضر 850 هزار دفترچه جدید تامین اجتماعی صادر شده است و اگر می‌خواهیم مشکل اشتغال را حل کنیم باید از منطقه‌گرایی بپرهیزیم.


وزیر تعاون با اشاره به اینکه نظام درآمدی به شکل «U» است، گفت: در حال حاضر فقر مورد هدف قرار گرفته است و ما امروز ارزش دفترچه روستایی را از چهار هزار تومانی که بود افزایش دادیم و چند کار را گمنام دنبال کردیم.


وی با بیان اینکه طرح تحول سلامت هم بزرگترین پروژه دولت بوده است، گفت: ما با تجدید منابع موافق هستیم و در حال آماده‌سازی لایحه بیمه اجتماعی فراگیر هستیم و هم‌پوشانی‌ای هم که در این زمینه وجود داشته شناسایی شده است.


وی در پایان با اشاره به عملکرد بهزیستی نیز گفت: سازمان بهزیستی 1700 میلیارد تومان بودجه دارد اما هنوز عملکرد بهزیستی گمنام مانده است. گرچه محدودیت‌های مالی و بودجه‌ای برای خدمات‌رسانی هم وجود دارد اما تلاشمان این است که در مسیر درست کرامت افراد را افزایش دهیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته