دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 خرداد 1395 - 11:48
رئیس سامانه بهداشت 190 وزارت بهداشت خبر داد

ثبت شکایت مردمی از عرضه غیر بهداشتی حلیم، آش، زولبیا و بامیه/ بیشترین تخلفات بهداشتی در تهران

رئیس سامانه بهداشت190 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از 141 مورد شکایت مردمی در 7 روز اول ماه مبارک رمضان با موضوع عرضه غیر بهداشتی حلیم، آش، زولبیا و بامیه خبر داد.
کد خبر : 93770

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا،‌ محراب آقازاده،‌ رئیس سامانه بهداشت 190 وزارت بهداشت در این خصوص گفت: با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و افزایش فعالیت اصناف مرتبط در زمینه عرضه زولبیا و بامیه و حلیم و آش، شکایات مربوط به مراکز تهیه، تولید و عرضه این مواد غذایی از طرف مردم به سامانه بهداشت 190 اطلاع داده شده که ضمن ثبت در سامانه، برای رسیدگی فوری به دانشگاه‌های علوم پزشکی مرتبط ارجاع شده است.


وی گفت: با توجه به حساسیت نیاز به توجه بیشتر به این مراکز، درخواست رسیدگی با فوریت از نحوه تولید، شرایط محل تولید، استفاده از مواد اولیه غیربهداشتی و غیر مجاز نظیر روغن، آرد، رنگ و اسانس در این محصولات مطرح شده است.


رئیس سامانه بهداشت 190 وزارت بهداشت گفت: تمام شکایات مطرح شده در زمینه عرضه زولبیا و بامیه، حلیم و آش با عدم رعایت شرایط بهداشتی در 7 روز اول ماه مبارک رمضان 141 شکایت بوده که شکایات مذکور بلافاصله به دانشگاه مربوط اطلاع و بازرسان بهداشت محیط کشور قاطعانه با متخلفان برخورد قانونی لازم را به عمل آورده‌اند که بیشترین شکایات مربوط به استان تهران بوده است.


آقازاده افزود: مردم می‌توانند شکایات مربوط به موارد تخلفات بهداشتی اصناف در زمینه تهیه، تولید و عرضه و فروش حلیم، آش و زولبیا و بامیه را به صورت شبانه روزی به سامانه بهداشت 190 گزارش کنند.



انتهای پیام/

برچسب ها: محراب آقازاده
ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
سمیرا یاراحمدی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴
۰
با سلام
بنده می خواهم از یک حلیم فروشی شکایت کنم که به جای گوشت در حلیم خوب پنبه یا پشم می ریزد
چون زمانی که حلیم را می خوری اینها در دهان باقی می ماند

هلدینگ شایسته