دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 آبان 1403 - 11:56
با حضور مسئولان انجام شد؛

بهره‌برداری رسمی از دانشگاه آزاد پردیس میامی

بهره‌برداری رسمی از دانشگاه آزاد پردیس میامی
دانشگاه آزاد اسلامی پردیس میامی در مراسمی با حضور جمعی از مردم و مقامات شهرستان میامی گشایش یافت.
کد خبر : 937610

به گزارش خبرنگار آنا، دانشگاه آزاد اسلامی پردیس میامی در مراسمی با حضور جمعی از مردم و مقامات شهرستان میامی و دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود به‌صورت رسمی گشایش یافت.

فرماندار شهرستان میامی در این مراسم اظهار کرد: راه‌اندازی این پردیس دانشگاهی برای شهرستان اخلاق‌مدار میامی، شهرستانی که پیشینه علمی زیادی دارد، بسیار باارزش است.

علیرضا آشوری افزود: اتفاق امروز باعث می‌شود که آینده‌سازان این خطه موفق شوند در شهرستان خودشان مشغول به تحصیل شوند و این مایه خرسندی است.

وی با بیان اینکه شهرستان میامی به مساحت ۸ هزار ۵۰۰ کیلومتر مترمربع با ۴۰ هزار جمعیت، اضافه کرد: پراکندگی روستاهای این شهرستان از سایر شهرستان‌ها بیشتر و به همان اندازه معضلاتی در راه ادامه تحصیل وجود داشت به دنبال راه‌حلی بودیم برای نسل جوان و سرمایه عظیم انسانی تا شرایطی را برای تحصیل آنان فراهم کنیم تا به‌راحتی درس بخوانند. هیچ‌گاه نمی‌توانیم از نقشی که دانشگاه‌ها در توسعه اقتصادی در شهرستان دارند به‌راحتی بگذریم و باید بگوییم در توسعه علمی، مدیریتی و فرهنگ شهرستان، دانشگاه نقش مؤثری دارد، نمی‌توانیم از این قضایا به‌راحتی بگذریم.

فرماندار شهرستان میامی بیان کرد: زمانی که در شهرستان شاهرود دانشگاه آزاد آغاز به کار کرد یک خانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ متری بود و امروز این مجموعه هم‌اکنون به دانشگاهی بزرگ تبدیل شد و امیدواریم دانشگاه آزاد اسلامی پردیس میامی نیز روزی به همین رشد برسد.

در دانشگاه آزاد سهامدار نداریم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود نیز گفت: در دانشگاه آزاد سهامدار نداریم و هر مبلغی از دانشجو دریافت می‌شود در خود همان دانشگاه هزینه می‌شود. اکنون مجموع سایت این دانشگاه  بالغ‌بر ۶۰ هکتار فضا دارد و ۱۲۸ هزار مترمربع ساختمان‌های آموزشی و خدماتی که ۵ هزار دانشجو در آن تحصیل می‌کنند.

حسینعلی سمیعی ادامه داد: درکل کشور در مجموعه دانشگاه‌های آزاد، فقط هفت شهرستان داریم که دانشکده پزشکی و بیمارستان مستقل دارند که یکی از آنها شاهرود است و اگر واحد دانشگاهی شاهرود به این نقطه رسیده با کمک مردم و مسئولان محلی بوده و امروز شاهدیم در شهرستان میامی هم‌چنین اتفاقی افتاد و شاهد راه‌اندازی یک دانشگاه در آن هستیم.

بهره‌برداری رسمی از دانشگاه آزاد پردیس میامی

وی با اشاره به وجود امکانات گسترده در دانشگاه آزاد شاهرود تأکید کرد: هرچه در این دانشگاه بوده متعلق به مردم است و در جلسه‌ای که با رئیس آموزش‌وپرورش شاهرود داشتیم بیان شد که مدارس می‌توانند از این امکانات استفاده کنند. دانشجویان بدون هیچ دغدغه‌ای بابت شهریه به تحصیل بپردازند، شهریه دانشگاه آزاد برخلاف تصور برخی معادل یک‌سوم یک دانش‌آموز مدرسه غیرانتفاعی ابتدایی بوده که همین مقدار نیز با انواع و اقسام وام‌ها و تقسیط‌ها قابل پرداخت است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود بیان کرد: پردیس میامی را مانند واحد دانشگاهی شاهرود می‌دانیم و از هیچ کمکی برای رشد و توسعه کمی و کیفی آن دریغ نمی‌کنیم.

امام‌جمعه میامی هم عنوان کرد: پردیس آزاد که در شهر میامی افتتاح شده یک لطفی از خداوند متعال است؛ چراکه شما می‌توانید در شهر خودتان و در این دانشگاه علم‌آموزی داشته باشید و با استادان بومی خودتان ادامه تحصیل دهید.

حجت‌الاسلام محمد عزیزی اضافه کرد: ندیدم کسی تلاش بکند و به آن چیزی که می‌خواهد نرسد و خداوند متعال وعده‌اش این است که کسی که درراه علم واقعاً تلاش کند بهترین بهره را هم در دنیا و هم در آخرت می‌برد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب