دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 خرداد 1395 - 15:21
در گفت‌وگو با آنا

منصوری: نام من در لیست سیاه نیست/ حتی حداقل‌های حقوق شهروندی را برای شرکت در یک جشن ملی رعایت نمی‌کنند

یکی از اعضای شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی اظهار کرد: دولت بارها تأکید کرده است که لیستی تحت عنوان لیست سیاه برای سخنرانی و حضور شخصیت در مراسم‌ها وجود ندارد و من نیز نه تنها ممنوع‌التصویر و ممنوع‌البیان نیستم بلکه اسم و نام من هم در چنین لیستی نیست چراکه به گفته دولت لیست سیاهی وجود ندارد.
کد خبر : 93761

آذر منصوری، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا درباره دلایل عدم اجازه به وی برای حضور در مراسم انجمن اسلامی معلمان شهر قرچک ورامین که توسط نیروی انتظامی و دادستانی صورت گرفته بود، اظهار کرد: دیروز انجمن اسلامی معلمان شهر قرچک به مناسبت 24 خرداد برنامه‌ای را تدارک دیده بودند. سخنرانان این برنامه آقایان مقیمی، معاون سیاسی وزیر کشور و مرسل‌پور، فرماندار قرچک بودند.


وی در این‌باره توضیح داد: از من نیز برای حضور در این مراسم دعوت شده بود. من نیز علی‌رغم مشغله فراوان به رسم ادب و احترام به دعوت‌کنندگان و حرمت 24 خرداد بنا داشتم فقط به مدت 10 دقیقه در برنامه حضور داشته باشم و قبل از آغاز مراسم در محل برگزاری حاضر شدم. از همه جا بی‌خبر در ردیف‌های آخر نشستم.


این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: بعد از چند دقیقه، دعوت‌کنندگان نزد من آمدند و گفتند نیروی انتظامی و دادستانی گفته‌اند که خانم منصوری نباید در این برنامه حضور داشته باشد ضمن اینکه کمیته تأمین نیز بنا به گفته فرماندار همین تصمیم را گرفته است، نظر فرمانداری هم این است که شما در برنامه حضور نداشته باشید.


وی اضافه کرد: من بعد از شنیدن صحبت‌های آن‌ها بدون هیچ سخنی سالن محل همایش را ترک کردم چرا که بنای ما پرهیز از ایجاد تنش و حفظ آرامش در کشور است.


عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی درباره اینکه «چرا نسبت به حضور شما در مراسم‌ها و همایش‌ها حساسیت وجود دارد؟»، گفت: این را باید از کسانی پرسید که حکم می‌کنند یک شهروند به عنوان مستمع هم نمی‌تواند در یک جشن ملی آن هم برای دولتی که هوادار اوست، شرکت کند؟ کدام قانون یک شهروند را از چنین حقوقی محروم می‌کند؟ قطعا اگر این حساسیت‌‎ها مبنای قانونی نداشته باشد جای حرف و سخنی باقی نمی‌ماند. در غیر این صورت اعمال سلیقه است که در مغایرت با حقوق شهروندی است.


وقتی برخوردهای سلیقه‌ای به اسم قانون انجام می‌گیرد، از کجا و به کجا باید شکایت کنیم. البته در این مورد خاص در حال پیگیری و بررسی با وکیل خود هستم. به هر حال تأکید ما اجرای قانون است و همه باید به الزامات قانونی حقوق شهروندی که در فصل سوم قانون اساسی بر آن تاکید شده است پایبند باشیم و مقابل رفتارهای غیرقانونی بایستیم. فرقی هم نمی‌کند یک شهروند عادی باشیم یا یک مقام مسئول

منصوری گفت: دولت بارها تأکید کرده است که لیستی تحت عنوان لیست سیاه برای سخنرانی و حضور شخصیت‌ها در مراسم‌ وجود ندارد و من نیز نه تنها ممنوع‌التصویر و ممنوع‌البیان نیستم بلکه اسم و نام من هم در چنین لیستی نیست؛ شب گذشته هم افطار میهمان رئیس‌جمهوری بودم. و اساساً به گفته دولت لیست سیاهی وجود ندارد. ضمن اینکه من برای سخنرانی در مراسمی که در قرچک برگزار شده بود نرفته بودم. من تنها به رسم ادب و احترام می‌خواستم چند دقیقه‌ای در همایش دولت مورد حمایت خودم حضور داشته باشم.


وی ادامه داد: روز 24 خردادماه روز مهمی به شمار می‌رود و من تنها به رسم ادب نسبت به افرادی که من را دعوت کرده بودند و بزرگداشت این روز ملی در این مراسم حضور یافتم.


این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه «مجموعه‌ای دست به کار شده‌اند تا من در مراسم‌ها و همایش‌ها حضور نداشته باشم»، افزود: همانطور که پیش‌تر گفتم علت حساسیت‌ها مبنی بر عدم حضور و سخنرانی خود را در مراسم‌ها نمی‌دانم.


منصوری افزود: متأسفانه حداقل حقوقی که یک شهروند می‌تواند داشته باشد را رعایت نمی‌کنند.


می‌خواهند دولت روحانی تک دوره‌ای شود


عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در پاسخ به این پرسش که «چرا این مانع تراشی و سنگ‌اندازی‌ها علیه خودتان را پیگیری نمی‌کنید؟»، تأکید کرد: این قبیل اقدامات به‌خصوص در شهرستان‌ها مسبوق به سابقه است. چنین فضاسازی و رویکردی از جانب مخالفان شکل گرفته و می‌گیرد. با توجه به شرایط کنونی و حساسیت‌هایی که وجود دارد نگاه ما حمایت همه‌جانبه از دولت آقای روحانی است و قاعدتاً تمام تلاشمان را برای بقا و استمرار دولت تدبیر و امید و همچنین یک‌دوره‌ای نشدن دولت آقای روحانی به کار خواهیم بست.


او تصریح کرد: رویکرد رقبای سیاسی آقای روحانی از ابتدای روی کار آمدن دولت تدبیر و امید مشخص و روشن بوده است. این عده طبقه‌بندی‌های خاص خودشان را دارند و از طرفی با برنامه‌ها و سیاست‌های آقای روحانی مخالف هستند. این عده تمام تلاش خودشان را برای یک دوره‌ای کردن دولت یازدهم به کار گرفته‌اند تا آقای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده با شکست مواجه شود.


در حال پیگیری و بررسی با وکیلم هستم


منصوری با بیان اینکه «مخالفان دولت جریان خاصی هستند که طیف‌های مختلفی در آن وجود دارد»، عنوان کرد: در حال حاضر نمی‌توان قضاوتی نسبت به مخالفان آقای روحانی داشته باشیم. چراکه این مسأله بستگی به تحولات یک سال آینده، رویکرد و موضع دولت و همچنین کاندیداهای احتمالی برای رقابت با آقای روحانی در انتخابات سال 96 دارد. من در این خصوص قبلا هم اشاره داشته‌ام. اما مسلم است که پیام چنین رفتارهایی به جامعه ناامیدی و یأس است. وقتی مانع از حضور یک هوادار شناسنامه‌دار دولت در جشن پیروزی دولت می‌شوند، اولین نتیجه‌اش می‌تواند القای ناامیدی به بدنه هواداران دولت باشد و همه باید متوجه این مسأله باشیم؛ به‌خصوص نمایندگان عالی دولت در استان‌ها و شهرستان‌ها.


وی گفت: در چنین شرایطی وقتی برخوردهای سلیقه‌ای به اسم قانون انجام می‌گیرد، از کجا و به کجا باید شکایت کنیم؛ بحث دیگری است. البته در این مورد خاص در حال پیگیری و بررسی با وکیل خود هستم. به هر حال تأکید ما اجرای قانون است و همه باید به الزامات قانونی حقوق شهروندی که در فصل سوم قانون اساسی بر آن تأکید شده است پایبند باشیم و مقابل رفتارهای غیرقانونی بایستیم. فرقی هم نمی‌کند یک شهروند عادی باشیم یا یک مقام مسئول.


به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، 16 آذر سال 94 عده‌ای به آذر منصوری و جهانبخش خانجانی در دانشگاه شهید چمران اهواز حمله کردند. 8 آذر 94 در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج آذر منصوری مورد حمله قرار گرفت و عده‌ای مانع از سخنرانی وی در این دانشگاه شدند. اوایل سال 95 سخنرانی آذر منصوری در بهبهان و بندرلنگه لغو شد. سال گذشته حجت‌الاسلام عبدالوحید موسوی لاری در قرچک ورامین برای حضور و سخنرانی مورد حمله قرار گرفت و که سردسته خودسرها نماینده مردم ورامین بود. سال 94 سید حسین مرعشی با شعارهای تند و زشت خودسرها در دانشگاه فردوسی مشهد مورد استقبال قرار گرفت و اواخر سال 93 علی مطهری در شیراز مورد ضرب و شتم و هتاکی عده‌ای موتور‌سوار و خودسر قرار گرفته بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته