دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نمایشگاه عکس نگاهی به فرهنگ‌ کشور ژاپن افتتاح شد؛

آغاز پخش فیلم‌های مرتبط با ژاپن از هفته آینده

آغاز پخش فیلم‌های مرتبط با ژاپن از هفته آینده
در مراسم افتتاحیه نمایشگاه عکس نگاهی به فرهنگ کشور ژاپن در مترو ایستگاه جهاد مطرح شد: از هفته آینده در مرکز هنری آسمان به مدت یک هفته برنامه اکران عکس‌های ژاپن برگزار می شود و علاوه بر معرفی هنر، فیلم‌های مرتبط با ژاپن پخش خواهد شد.
کد خبر : 937606

به گزارش خبرگزاری آنا، آیین افتتاحیه نمایشگاه عکس نگاهی به فرهنگ‌ کشور ژاپن صبح امروز در ایستگاه میدان جهاد برگزار شد.

۲۵ سال فعالیت، بدون حتی یک روز تعطیلی

رضا حشمتی سرپرست قائم مقام عملیات شرکت بهره‌برداری مترو در این مراسم گفت: امروز افتتاح نمایشگاه عکس ژاپن در ایستگاهی که خود نمادی از معماری اصیل و سنتی است برگزار می‌شود.

وی در بخش دیگر ضمن اشاره به این مطلب که متروی تهران و حومه، روزانه میلیون‌ها نفر را جابه‌جا می‌کند، افزود: این حجم بالای تردد، فرصت بی‌نظیری برای ما فراهم کرده تا ضمن ارائه خدمات حمل‌ونقلی، فضایی برای ترویج فرهنگ و هنر نیز ایجاد کنیم.

سرپرست قائم مقام عملیات شرکت بهره‌برداری مترو به افتتاح نمایشگاه اشاره کرد و بیان داشت: امروز شاهد رویداد ارزشمندی هستیم؛ رویدادی که در راستای ارتباط میان دو فرهنگ غنی ایرانی و ژاپنی است. این نمایشگاه که حاوی عکس‌های دیدنی از فرهنگ، آداب و رسوم ژاپن است، به ما کمک می‌کند تا با جلوه‌های کمتر شناخته شده این کشور آشنا شویم؛ البته ژاپن در حمل‌ونقل عمومی و به‌ویژه مترو، یکی از کشورهای پیش روست و متروی توکیو با بیش از ۹۷ سال سابقه و جابه‌جایی روزانه ۶.۵ میلیون مسافر، یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌های حمل‌ونقل ریلی جهان را داراست.

به گفته وی، ما در متروی تهران طی بیش از ۲۵ سال فعالیت، بدون حتی یک روز تعطیلی، نزدیک به  ۱۲ میلیارد سفر در شبکه‌ مترو که اکنون ۲۹۶ کیلومتر طول و ۱۵۹ ایستگاه دارد انجام داده‌ایم، گفت: امیدوارم برگزاری این نمایشگاه بهانه‌ای باشد تا با شکل گیری همکاری‌های مشترک میان متروی توکیو و تهران بتوانیم از تجربیات ارزشمند همتایان ژاپنی خود بهره ببریم.

آغاز پخش فیلم‌های مرتبط با ژاپن از هفته آینده

در بخش دیگری از این مراسم تاماکی تسوکادا سفیر ژاپن در ایران نیز در آیین افتتاحیه «نمایشگاه عکس نگاهی به فرهنگ ژاپن» با بیان اینکه سه ماه پیش با معاون امور بین الملل شهرداری تهران صحبت داشتیم که این برنامه برگزار شود و سپاسگزاری می‌کنم که این مهم اجرایی شد، گفت: از شرکت مترو نیز تشکر ویژه دارم چرا که ایستگاه متروی جهاد تردد بالایی دارد و برای برگزاری نمایشگاه نیز جای بسیار مناسبی است و مایه خرسندی است که نمایشگاه عکس ژاپن در ایستگاه میدان جهاد که جوایزی زیاد معماری از آن خود کرده و در ایستگاه تجریش که ایستگاه پرترددی است برپا شده است.

وی خاطرنشان کرد: ایرانیان تصاویر گوناگونی از ژاپن دارند؛ اما امید است با این نمایشگاه با ژاپن بیشتر آشنا شوند و از هفته آینده نیز در مرکز هنری آسمان به مدت یک هفته برنامه اکران عکس‌های ژاپن را داریم و علاوه بر معرفی هنر، فیلم‌های مرتبط با ژاپن نیز پخش می‌شود.

نمایشگاهی مشابه درایستگاه تجریش برگزار می شود

غلامزاده معاون امور بین‌الملل شهرداری تهران نیز با بیان اینکه ما تلاش داریم در قالب این نمایشگاه جلوه‌ای از کشور ژاپن را به مردم تهران نشان دهیم گفت: به موازت این نمایشگاه عکس در ایستگاه جهاد در خط ۳، در ایستگاه تجریش نیز نمایشگاه مشابه‌ای برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب