دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 آبان 1403 - 14:32

تکلیف در جوامع دینی برای انسان‌ها بیش از حقوق اهمیت دارد

تکلیف در جوامع دینی برای انسان‌ها بیش از حقوق اهمیت دارد
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی انزلی گفت: در دنیای مدرن حق‌وحقوق مهم‌تر از تکلیف است؛ اما در جوامع دینی تکلیف برای انسان‌ها بیش از حقوق اهمیت دارد.
کد خبر : 937469

حسین صفری، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی انزلی در جلسه کمیته بهینه‌سازی مزار شهدای گمنام این واحد دانشگاهی با بیان اینکه واژه شهید از اسمای الهی است، اظهار کرد: یکی از وظایف انسان‌ها در عالم این بوده که اسمای خداوند را در خود متجلی ساخته و اشرف مخلوقات بودن را از طریق تجلی و بروز و ظهور اسمای الهی به فعلیت برسانیم. 

وی اضافه کرد: وقتی نام شهید آورده می‌شود در حقیقت نامی از نام‌های پروردگار ذکر می‌شود و الگوپذیری از انسان‌ها در این دنیا باید از کسانی باشد که توانسته‌اند اسمای خداوند را در خود متجلی سازند. 

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی انزلی با بیان اینکه در جامعه تکلیف‌مدار زندگی می‌کنیم، عنوان کرد: در دنیای مدرن حق‌وحقوق مهم‌تر از تکلیف است؛ اما در جوامع دینی تکلیف برای انسان‌ها بیش از حقوق اهمیت دارد و در نتیجه به‌واسطه حضور این شهدا در دانشگاه انزلی تکالیفی بر دوش ما گذاشته شده است.

صفری بیان کرد: اهدای یاد این شهدا به‌عنوان امانت به دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی انزلی در اسفند سال ۹۵ انجام شد و عملیات اولیه آن در آذر سال ۹۶ به پایان رسید. حضور این دو شهید گمنام در این واحد دانشگاهی امانت بوده و وظیفه ما این است که توجهی در خور شأن و منزلت آنان نسبت به این عزیزان داشته باشیم. 

به گزارش آنا، در ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) دو شهید از شهدای گمنام در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی بندرانزلی به خاک سپرده شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب