دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 آبان 1403 - 17:45
در حاشیه اجلاس رؤسای کشورهای عضو بریکس؛

پزشکیان: می‌کوشیم تمامیت‌ خواهی آمریکا برهم بخورد / پوتین: ساخت نیروگاه دوم و سوم بوشهر از برنامه‌های ماست

پزشکیان: می‌کوشیم تمامیت‌ خواهی آمریکا برهم بخورد   پوتین: ساخت نیروگاه دوم و سوم بوشهر از برنامه‌های ماست
رئیس جمهور کشورمان در دیدار با ولادیمیر پوتین گفت: امیدوارم بتوانیم برای رسیدن به اهداف مشترک، همکاری بیشتری داشته باشیم. امیدواریم در سایه‌ این همکاری‌ها تمامیت‌خواهی آمریکا نیز برهم بخورد و قادر باشیم روابط مناسبی داشته باشیم.
کد خبر : 937401

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مسعود پزشکیان، رئیس جمهور کشورمان که دیروز برای شرکت در اجلاس رؤسای کشورهای عضو بریکس راهی مسکو شده بود امروز پیش از جلسه و پس از جلسه دیدارهایی با رؤسای جمهور کشورهای مختلف داشت.

رئیس‌جمهور کشورمان در دیدار با ولادیمیر پوتین همتای روسی خود اظهارکرد: پس از دیدار با شما در ترکمنستان، توافقات صورت‌گرفته را پیگیری کردم تا بتوانیم آنها را به زودی امضا کنیم.

وی افزود: به همکارانم گفته‌ام در مسیر اجرای توافقات با روسیه، هر جا مشکلی بود، به خود من بگویند. معتقدم که ارتباط ایران و روسیه یک ارتباط راهبردی است و این رابطه غیرقابل اجتناب است.

پزشکیان ادامه داد: مطالبی که در جلسات بریکس مطرح شد بسیار سازنده بود. امیدوارم بتوانیم سیاست‌هایی را که مطرح می‌شود در منطقه پیاده کنیم و تمامیت‌خواهی آمریکا در دنیا را برهم بزنیم. امیدوارم در آینده ارتباطات سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و علمی خوبی داشته باشیم.

پوتین: ساخت نیروگاه دوم و سوم بوشهر از برنامه‌های ماست

رئیس‌جمهور روسیه در دیدار با مسعود پزشکیان نیز اظهارداشت: رویکردهای روسیه و ایران به مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای یکسان یا نزدیک است. ما به دنبال شکل‌گیری نظام جهانی عادلانه و چندقطبی و حفظ نقش کلیدی سازمان ملل متحد هستیم.

وی تأکید کرد: موجب امتنان خواهد بود که سلام بنده و آرزوی بهترین‌ها را به آیت‌الله خامنه‌ای برسانید. ما مواضع سازنده ایشان را ارزشمند می‌دانیم.

رئیس جمهور روسیه ادامه داد: در شهر عشق آباد ملاقات مفید و پرمحتوایی را در زمینه مسائل دو جانبه و منطقه‌ای داشتیم. روابط روسیه و ایران دوستانه و سازنده است.

پوتین با بیان اینکه توسعه زیر ساخت ریلی شمال به جنوب و ساخت نیروگاه دوم وسوم بوشهر از برنامه‌های ماست و قراردادهای جدید را در زمینه مشارکت راهبردی دوجانبه امضا خواهیم کرد، اضافه کرد: موافقت‌نامه دوجانبه‌ای را در زمینه تاسیس مراکز فرهنگی و لغو روادید از سال گذشته در جهت تبادل گردشگران داشتیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب