دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 آبان 1403 - 17:10

عراقچی: هدف بریکس تلاش برای یک نظم جهانی مبتنی بر عدالت و آرامش است

عراقچی: هدف بریکس تلاش برای یک نظم جهانی مبتنی بر عدالت و آرامش است
وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه اجلاس رؤسای کشورهای عضو بریکس نوشت: آمریکا تمایل دارد به سیاست یکجانبه‌گرایی در نظم نوین جهانی ادامه دهد؛ اما این اتفاق نمی‌افتد چون آمریکا به‌تدریج در حال ضعیف‌شدن است و کشورهایی که به بریکس می پیوندند، از تغییر نظم جهانی که مبتنی بر عدالت و آرامش است، حمایت می‌کنند.
کد خبر : 937397

به گزارش خبرگزاری آنا، سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه کشورمان که به همراه رئیس جمهور جهت شرکت در اجلاس رؤسای کشورهای اسلامی بریکس به روسیه سفر کرده است، در صفحه شخصی خود نوشت: تعداد کشورها و شرکایی که تمایل خود را برای پیوستن به بریکس ابراز می‌کنند، در حال افزایش است و آیندهٔ این سازمان امیدوارکننده خواهد بود.

وی افزود: آمریکا تمایل دارد به سیاست یکجانبه‌گرایی در نظم نوین جهانی ادامه دهد؛ اما این اتفاق نمی‌افتد چون آمریکا به‌تدریج در حال ضعیف‌شدن است و کشورهایی که به بریکس می پیوندند، از تغییر نظم جهانی که مبتنی بر عدالت و آرامش است، حمایت می‌کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: افزایش متقاضیان عضویت در بریکس نشان می‌دهد که کشورها اهمیت، ایدئولوژی و اهداف این سازمان را که میل به نظم جهانی مبتنی بر عدالت و آرامش است، درک می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب