دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پشتیبانی سازمان غذا و دارو از برنامه‌های پیشگیری از مسمومیت‌ها

پشتیبانی سازمان غذا و دارو از  برنامه‌های پیشگیری از مسمومیت‌ها
معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان غذا و دارو، از تلاش‌های این معاونت در برگزاری برنامه‌های مشاوره‌ای و فرهنگ‌سازی به مناسبت هفته پیشگیری از مسمومیت‌ها خبر داد.
کد خبر : 937363

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری آنا، فرشته میرزازاده، اعلام کرد: معاونت توسعه با همکاری دفتر نظارت بر مصرف دارو‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی، کارشناسان دارویی را از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب برای پاسخگویی به سوالات مردم در خصوص نحوه مصرف داروها، عوارض دارویی و راهنمایی‌های دارویی ناشی از مسمومیت دارویی آماده کرده است.

وی افزود: مشاوره تلفنی در خصوص مصرف سایر کالا‌های سلامت محور، تداخلات دارویی با غذا و مکمل‌ها، و راهنمایی‌های مربوطه توسط کارشناسان بر اساس تفاهم‌نامه بین معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی ارائه می‌شود. همچنین، در استان تهران و سایر استان‌ها در روز‌های تعطیل نیز با همکاری داروخانه ۱۳ آبان، از ساعت ۸ شب تا ۱۰ شب مشاوره دارویی در دسترس است.

میرزازاده همچنین از کاهش زمان انتظار تماس‌ها به کمتر از ۵ دقیقه خبر داد و تاکید کرد که در ساعات غیر اوج، مردم با اولین تماس می‌توانند مشاوره دریافت کنند در صورت عدم موفقیت در برقراری تماس با کارشناسان استانی، مردم می‌توانند سوالات خود را از داروسازان متخصص مطالعات بالینی دریافت کنند و با عوارض و مسمومیت‌های دارویی بیشتر آشنا شوند.

معاون توسعه سازمان غذا و دارو همچنین به همکاری و پشتیبانی از برنامه‌های فرهنگی و آموزشی سازمان اشاره کرد و گفت: با تولیدات فرهنگی و رسانه‌ای همچون فیلم داستانی دربی، سریال صبح / ظهر / شب و انیمیشن 'دکتر سیب، گامی بزرگ در ارتقای سلامت جامعه برداشته‌ایم. این برنامه‌ها با همکاری روابط عمومی سازمان غذا و دارو و با هدف افزایش آگاهی عمومی در زمینه پیشگیری از مسمومیت‌ها تولید و پخش می‌شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب