دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 خرداد 1395 - 11:55

«رمضان بهار قرآن» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد فسا

به همت حوزه معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فسا پنجمین طرح قرآنی فرهنگی «رمضان بهار قرآن» با محوریت ترجمه و تفسیر سوره حجرات در نمازخانه دانشکده ادبیات واحد در حال برگزاری است.
کد خبر : 93729

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، در این طرح که در رمضان سال جاری پنجمین دوره آن در سراسر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی با حضور کارمندان و استادان پس از اقامه نماز ظهر و عصر برگزار می‌شود، شرکت‌کنندگان با قرائت سوره مبارکه حجرات با مفاهیم و نکات اخلاقی این سوره بیشتر آشنا می‌شوند و در پایان نیز به شرکت‌کنندگان در این طرح قرآنی فرهنگی که حائز امتیازات لازم باشند، گواهی شرکت در این کارگاه آموزشی اعطا می‌شود.


صدور گواهی دفتر مطالعات آموزش نیروی انسانی دانشگاه با عنوان آشنایی با تفسیر سوره حجرات به مدت 32 ساعت برای شرکت‌کنندگانی که حداقل امتیاز 60 از 100 را کسب کنند، برگزاری مراسم تجلیل در واحدهای دانشگاهی سراسر کشور پس از اعلام نتایج و اعطای لوح با واحد از مزایای طرح برای شرکت‌کنندگان است.


تدریس این دوره را حجت‌الاسلام باغبان بر عهده دارد و شرکت‌کنندگان در این طرح قرآنی با برخی رذائل اخلاقی از منظر قرآن از قبیل غیبت، تمسخر، اجتناب از ظن و گمان بد آشنا می‌شوند.


یکی از اهداف اصلی بعثت پیامبراسلام(ص)، تزکیه نفوس و تربیت انسان‌ها و پرورش اخلاق حسنه بوده است؛ حتی می‌توان گفت تلاوت آیات الهی و تعلیم کتاب و حکمت، مقدمه‌ای است برای مساله تزکیه نفوس و تربیت انسان‌ها؛ همان چیزی که هدف اصلی علم اخلاق را تشکیل می‌دهد.


سال‌های گذشته نیز در ماه مبارک رمضان به واسطه این طرح قرآنی فرهنگی، قرائت، ترجمه و تفسیر سوره های حدید، فرقان، انسان و ملک در همه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور اجرا شد که با مشارکت فعال و گسترده کارمندان و اعضای هیات علمی همراه بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته