دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 خرداد 1395 - 11:13

اسرائیل رئیس کمیته حقوقی مجمع عمومی سازمان ملل متحد شد

اسرائیل با 109 رای مثبت در برابر 23 رای ممتنع و 14 رای مخالف در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به عنوان رئیس کمیته حقوقی (کمیته ششم مجمع عمومی) سازمان ملل متحد شد.
کد خبر : 93727

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از فارس، روز گذشته (دوشنبه) مجمع عمومی سازمان ملل متحد صحنه رای‌گیری برای انتخاب روسای شش کمیته بود.


به گزارش آسوشیتدپرس، در جریان یکی از این رأی‌گیری‌ها، مجمع عمومی سازمان ملل متحد، اسرائیل را به عنوان رئیس کمیته حقوقی این سازمان انتخاب کرد.


در این رای‌گیری که به صورت مخفی که انجام شد، 109 رای مثبت، 23 رای ممتنع و 14 رای مخالف برای نامزدی تل‌آویو در ریاست کمیته حقوقی داده شده است.


به نوشته پایگاه تایمز آو اسرائیل، انتخاب اسرائیل به ریاست این کمیته با پیشنهاد و لابی‌گری گسترده کشورهای غربی انجام شده است.


دنی دانون، نماینده تل‌آویو در سازمان ملل متحد با ابراز خرسندی از ریاست اسرائیل بر کمیته حقوقی سازمان ملل متحد گفت: «این یک دستاورد تاریخی برای اسرائیل است. من بسیار افتخار می‌کنم که اولین اسرائیلی هستم که به عنوان رئیس یک کمیته (سازمان ملل متحد) خدمت می‌کنم».


انتخاب اسرائیل به عنوان رئیس این کمیته با اعتراض شدید نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد مواجه شده و ریاض منصور تاکید کرده است که سازمان ملل متحد باید یک نامزد واقعا مسئول و واجد صلاحیت و نه ناقض بزرگ حقوق بین‌الملل را انتخاب می‌کرد.


کمیته حقوقی سازمان ملل متحد باید به وظایف و مسئولیت‌های مربوط به حقوق بین‌الملل این نهاد بین‌المللی بپردازد. نماینده اسرائیل هم تاکید کرده است که او در زمان ریاستش بر این کمیته، درصدد پیش بردن و تقویت کنوانسیون جامع درباره تروریسم بین‌الملل خواهد بود.


نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد با اعتراض شدید به انتخاب تل‌آویو گفته که اسرائیل، اشغالگری را نمایندگی می‌کند و شایسته ریاست نیست. این موضوع بسیار منفی و مخرب است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب