دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 خرداد 1395 - 10:35

دومین ناو آمریکایی در راه خلیج‌فارس

نیروی دریایی آمریکا از ورود دومین ناو هواپیمابر آمریکایی در شب گذشته به دریای مدیترانه خبر داد. این ناو به‌زودی راهی خلیج‌فارس می‌شود.
کد خبر : 93710

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از فارس، نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد: «ناو هواپیمابر یو اس‌اس دوآیت آیزنهاور دوشنبه شب وارد دریای مدیترانه شد.»


بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، این ناو در ادامه اقدامات آمریکا برای مقابله با افزایش نفوذ دریایی روسیه در این منطقه به دریای مدیترانه اعزام شده است.


ناو هواپیمابر آیزنهاور قرار است جایگزین ناو هری اس ترومن شود؛ ناوی که اواخر ماه جاری میلادی (اوایل تیر) پس از انجام هشت ماه مأموریت در دریای مدیترانه به آمریکا باز می‌گردد.


ناو آیزنهاور که هدایت یک گروه تهاجمی از رزمناوها، ناوشکن‌ها و جنگنده‌های آمریکایی را عهده‌دار است، قرار است مأموریت خود را به سمت خلیج‌فارس ادامه دهد تا در حملات هوایی آمریکا علیه مواضع داعش در عراق و سوریه شرکت داشته باشد. هنوز جزئیات دقیق استقرار بعدی این ناو اعلام نشده است.


بنا بر این گزارش، جنگنده‌های مستقر روی ناو ترومن از 3 ژوئن (14 خرداد) چندین حمله هوایی علیه مواضع داعش را از محل استقرار خود در دریای مدیترانه انجام داده بودند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته