دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 آبان 1403 - 09:40

طراحی ۹ رشته جدید با سرفصل مورد نیاز صنایع در دانشگاه آزاد یزد

طراحی ۹ رشته جدید با سرفصل مورد نیاز صنایع در دانشگاه آزاد یزد
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت: این دانشگاه اکنون با طراحی ۹ رشته جدید با سرفصل مورد نیاز صنایع، بورسیه دانشجویان دانشکده مهارت و کارآفرینی را دنبال می‌کند.
کد خبر : 937060

به گزارش خبرنگار آنا، محمدرضا دهقانی اشکذری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد در نخستین نشست مشترک با رئیس و هیئت مدیره اتاق اصناف یزد که در این دانشگاه برگزار شد با اشاره به آمادگی واحد دانشگاهی یزد برای ارائه خدمات به جامعه به‌ویژه به صاحبان اصناف یزد، اظهار کرد: واحد یزد اکنون با طراحی ۹ رشته جدید با سرفصل مورد نیاز صنایع و بورسیه کردن دانشجویان دانشکده مهارت و کارآفرینی در «ایفا سرام» و گسترش طرح پویش را دنبال می‌کند.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی این ظرفیت همکاری در امر آموزش اصناف ازجمله طراحی رشته‌های جدید مورد نیاز و متناسب با اصناف، ثبت‌نام دانشجویان در اتاق اصناف، برگزاری همایش‌هایی با موضوع آینده‌پژوهی مشاغل، کارآفرینی و ارائه مشاوره به متقاضیان را دارد.

لزوم فرهنگ‌سازی در تحصیل مهارت‌محور

ابوالفضل داودی رئیس دانشکدگان مهارتی و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی یزد نیز با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی در تحصیل مهارت‌محور گفت: یکی از مشکلات اصناف، بحث بیمه افرادی است که به‌صورت شاگرد یا موارد مشابه در اصناف مشغول به کارند و این مسئله موجب نگرانی اصناف شده است.

رئیس دانشکدگان مهارتی و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی یزد ادامه داد: با وجود تفاهم‌نامه ۱۳ جانبه فی‌مابین ۱۳ اداره استان ازجمله استانداری، اتاق اصناف و دانشگاه آزاد اسلامی و نصب تابلو کارگاه معین دانشگاه آزاد اسلامی یزد در واحد‌های صنفی، کارگاه مربوطه به‌عنوان محیط آموزشی تلقی شده و مشکلی از جهت بیمه دانشجویان مشغول به کار و آموزش ندارند.

تشکیل کارگروهی برای پیگیری امور آموزش اصناف

علی زارع‌زاده عضو اتاق اصناف یزد هم با اشاره به آموزش اصناف در جامعه امروز عنوان کرد: تشکیل کارگروهی برای پیگیری امور آموزش اصناف، آموزش مهارت محور دانشجویان، بررسی نقاط ضعف و قوت این طرح، تنظیم قرارداد همکاری متقابل، متشکل از نمایندگان اتاق اصناف و اعضای نمایندگان دانشگاه آزاد اسلامی یک ضرورت است.

آغاز همکاری اصناف با سازمان فنی و حرفه‌ای

عضو هیئت مدیره اتاق اصناف و رئیس صنف تعمیرکاران خودرو نیز بیان کرد: اصناف همکاری با سازمان فنی و حرفه‌ای را آغاز کرده و اتحادیه مذکور گروهی را برای آموزش جذب و با نظارت سازمان فنی حرفه‌ای به کارآموزان، آموزش داده در پایان سازمان فنی و حرفه‌ای مدرک دوره‌های مربوطه را برای کارآموزان صادر خواهد کرد.

سعید دهقان اضافه کرد: اجرایی شدن طرح دانشگاه آزاد اسلامی سبب خواهد شد، اصناف نیرو‌های خود را برای آموزش در محیط کار واقعی به دانشگاه معرفی کنند.

به گزاش آنا، در این نشست مقرر شد رشته‌های دانشگاهی موجود به اتاق اصناف اطلاع‌رسانی شود، اتاق اصناف لیستی از کارگاه‌های که آمادگی همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی درباره کارگاه معین دارند را معرفی کند، اعضای کارگروه هر چه سریع‌تر فعالیت‌های خود را برای پیگیری امور آغاز و گزارش این فعالیت‌ها را در جلسه آتی ارائه کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب