دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 خرداد 1395 - 10:23
مدیرعامل سابق استقلال در گفت‌وگو با آنا؛

جای خوشحالی دارد که نمایندگان مجلس در هیات مدیره سرخابی‌ها نیستند/ انتخاب مدیرعامل ربطی به نظر سرمربی تیم ندارد

امیررضا واعظ آشتیانی گفت: در سال‌های اخیر بعضی از نمایندگان مجلس در هیات مدیره دو باشگاه حضور داشتند و به نوعی سهم‌خواهی می‌کردند و این مساله باعث وجود مشکلات زیادی در دو باشگاه بزرگ پایتخت می‌شد.
کد خبر : 93702

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، روز گذشته وزیر ورزش اعضای جدید هیات مدیره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را انتخاب کرد. در اعضای جدید هیات مدیره باشگاه پرسپولیس تغییرات زیادی ایجاد نشد و تنها تغییر خروج نام حسین عبدی از لیست هیات مدیره جدید بود اما در هیات مدیره استقلال تغییرات زیادی دیده شد و بهرام افشارزاده، عباس کردنوری و مقداد نجف نژاد از لیست هیات مدیره خارج شدند و نفرات جدیدی مانند سید کامل تقوی‌نژاد و محمدرضا حسین‌زاده به هیات مدیره این باشگاه اضافه شدند.


امیررضا واعظ آشتیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد اعضای جدید هیات مدیره باشگاه استقلال و ورود نفرات جدیدی که تاکنون فعالیتی در حوزه فوتبال نداشتند گفت: «من اعتقادی به اینکه حتما باید مدیر فوتبالی و کسی که در فوتبال بود، باید در باشگاه‌های فوتبال مدیریت کند ندارم. حق رئیس مجمع است که اعضای هیات مدیره را خودش انتخاب کند و وزیر ورزش هم به عنوان رئیس مجمع این دو باشگاه اختیار تام دارد تا افرادی که فکر می کند به درد هیات مدیره دو باشگاه می‌خورند را انتخاب کند.»


وی ادامه داد: «در لیست جدید هیات مدیره باشگاه استقلال و حتی پرسپولیس مهمترین نکته‌ای که به چشم می‌خورد این است که جلوی ورود بعضی از افراد سیاسی و نمایندگان مجلس به هیات مدیره این دو باشگاه گرفته شد. در سال‌های اخیر بعضی از نمایندگان مجلس در هیات مدیره دو باشگاه حضور داشتند و به نوعی سهم‌خواهی می‌کردند و این مساله باعث ایجاد مشکلات زیادی در دو باشگاه بزرگ پایتخت می‌شد.»


مدیرعامل سابق باشگاه استقلال در مورد خارج شدن نام بهرام افشارزاده از لیست هیات مدیره استقلال در فصل نقل و انتقالات که این باشگاه مشغول یارگیری بود اظهار داشت: «متاسفانه تعریف بدی از مدیرعامل در ایران وجود دارد. اگر ساختار باشگاه‌ها در ایران درست باشد هر شخصی که در باشگاه کار می‌کند مسئول یک کار است و در بحث نقل و انتقالات هم افرادی باید باشند که این کار را انجام دهند. مدیرعامل منصوب هیات مدیره است و باید به کارهای مدیریتی باشگاه بپردازد نه اینکه بخواهد با بازیکن سر بحث آمدن یا رفتنش مذاکره کند.»


وی در مورد حضور مدیرعامل جدید در استقلال و احتمال اینکه سرمربی تیم با مدیرعامل جدید استقلال همفکری نداشته باشد افزود: «سرمربی یک تیم مسئولیت امور فنی تیم را بر عهده دارد و حق دخالت در امور مدیریتی را ندارد اما متاسفانه در ایران چون همه چیز برعکس است نه تنها سرمربی تیم در امور مدیریتی دخالت می‌کند حتی در مواردی شاهد بودیم که بازیکن هم در امور مدیرعامل باشگاه دخالت می کند. اصلا مدیرعامل و سرمربی یک تیم کارهایشان تداخلی با یکدیگر ندارد که بخواهند همدیگر را بپسندند یا با یکدیگر همفکری داشته باشند. این مسائل نشان دهنده آماتور بودن فوتبال ایران است.»


واعظ آشتیانی در مورد حضور اشخاصی مانند منصور قنبرزاده یا مهدی پرهام در باشگاه استقلال به عنوان مدیرعامل این باشگاه بیان کرد: «تصور من این است که هیات مدیره باید به فکر انتخاب مدیرعاملی باشد که هم از بعد اقتصادی و هم از بعد فرهنگی بتواند امور باشگاه را کنترل کند. متاسفانه همه چیز در فوتبال ایران برعکس است و زمانی که مدیرعامل از امور انجام کارهایش ناتوان ماند به جای پاسخگویی خودش را کنار می کشد. به عنوان مثال دو سال پیش که در استقلال 80 میلیارد تومان بدهی به وجود آمد هیات مدیره و مدیرعامل وقت باشگاه به کدام مرجع پاسخگو بودند؟ وزارت ورزش یا مراجع قضایی هیچ جوابی از آنها نخواستند و این مسائل باعث می‌شود تا ما به این نتیجه برسیم که همه این کارها تشریفاتی است و مدیرعامل انتخاب شود یا نشود فرقی به حال باشگاه نمی‌کند.»


وی در پایان افزود: «امیدوارم مسائل مدیریتی در ورزش ایران به خصوص در فوتبال درست شود و همه تیم‌های ورزشی دارای یک ساختار درست شوند تا جایگاه مدیرعامل و هیات مدیره کاملا مشخص باشد و هر کس بتواند در جایگاه خودش وظایفش را به درستی انجام دهد. چیزی که مشخص است این مساله است که در حال حاضر نه تنها فوتبال ما بلکه ورزش ما اسم حرفه‌ای بودن را یدک می کشد و هیچ علایمی از امور حرفه‌ای در آن وجود ندارد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته