دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دانشگاه مسیر رسیدن به لایه‌های زیرساختی هوش مصنوعی را هموار کند

دانشگاه مسیر رسیدن به لایه‌های زیرساختی هوش مصنوعی را هموار کند
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: دانشگاه به‌عنوان بازوی علمی و پژوهشی جامعه باید مسیر رسیدن به لایه‌های زیرساختی هوش مصنوعی را هموار کند.
کد خبر : 937003

به گزارش خبرنگار آنا، کامبیز نرماشیری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در نخستین جلسه کارگروه هوش مصنوعی این دانشگاه با بیان اهمیت هوش مصنوعی اظهار کرد: از آنجایی که هوش مصنوعی راه خود را به سمت جوامع پیدا کرده، جهان در بستر رشد این علم، شاهد تغییرات قابل توجهی خواهد بود و این امر لزوم ضرورت فعالیت دانشگاه در این عرصه را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره رسیدن به لایه‌های زیرساختی هوش مصنوعی و رشد پرشتاب هوش مصنوعی در دنیا، تأکید کرد: دانشگاه به‌عنوان بازوی علمی و پژوهشی جامعه باید مسیر رسیدن به لایه‌های زیرساختی هوش مصنوعی را هموار کند.

دانشگاه مسیر رسیدن به لایه‌های زیرساختی هوش مصنوعی را هموار کند

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اکنون در نقطه تلاقی انقلاب فناورانه و بازسازی اجتماعی قرار داریم، گفت: اکنون توانایی هوش مصنوعی برای پرکردن شکاف دیجیتال به‌عنوان اقدام ضروری مطرح است و استقرار هوش مصنوعی در نوآوری‌های آموزشی چشم‌انداز‌های جدیدی را برای ارتقای فردی و پیشرفت اجتماعی ایجاد می‌کند که این موضوع در نهایت می‌تواند به پیشرفت جوامع کمک کند.

نرماشیری تأکید کرد: فعالیت‌های علمی، پژوهشی و آموزشی در زمینه هوش مصنوعی و استفاده از ظرفیت نیروی متخصص دانشگاهی باید به‌عنوان یکی از برنامه‌های اصلی در دستور کار جامعه دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان قرار گیرد و این کارگروه به‌صورت مستمر و تخصصی با دستور کار عملیاتی برگزار شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب