توجه دانشگاه امام صادق(ع) به تداوم و توسعه دستاوردهای علمی
به گزارش خبرگزاری آنا، حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه در بازدید از نمایشگاه قرار هفت مرکز رشد دانشگاه امام صادق اظهار کرد: این نمایشگاه حاصل سالها تلاش و مجاهدت محققین و پژوهشگران دانشگاه امام صادق (ع) نشانگر یک تجربه تدوین الگوی حکمرانی و حکمتی است.
وی ادامه داد: در این مسیر، ۱۵ هسته فعال هستند که البته همه در یک سطح قرار ندارند و برخی از آنها به طور عمیقتری فعالیت کردهاند. این هستهها فرایندی را طی کردهاند که از کشف مسئله، طالبشناسی، حل مسئله، سیاستگذاری، تنظیم و حتی تصدیگری و نظارت را در حوزههای مختلف شامل میشود.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در این نمایشگاه، گزارشهای خوبی ارائه شد. با اینکه پیش از این نیز با مرکز رشد آشنایی داشتم، اما اطلاعات جدید و مفیدی به دستم رسید. این تلاشها بسیار ارزنده و مبارک است و این امر نشان میدهد که دانشگاه امام صادق (ع) به مرحلهای رسیده که فراتر از آموزش و پرورش پژوهشگران، به تداوم و توسعه دستاوردهای علمی نیز پرداخته است.
وی ادامه داد: امروز، در دهمین سالگرد ارتحال عالم ربانی، فقیه و متفکر نهادساز، آیتالله مهدوی کنی، شاهد آن هستیم که دانشگاه امام صادق (ع) به مرکز رشدی تبدیل شده است که جوانان عالم، اندیشمند و پژوهشگر در آن میتوانند توانمندیهای حکمرانی و حل مسئله را به دست آورند.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: این کار بسیار ارزشمندی است که نهادهای سیاستگذاری و حکمرانی همچون شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای نگهبان، شورای عالی امنیت ملی، شورای عالی فضای مجازی و حتی شوراهایی که تحت نظارت قوه مجریه قرار دارند، مانند شورای عالی سلامت و امنیت قضایی و سایر شوراها، میتوانند از ظرفیتها و خروجیهای این مجموعه بهرهبرداری کنند.
خسروپناه گفت: در این مسیر، دانشگاههای دیگر مانند دانشگاه تهران، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه شهید چمران و دانشگاههای مستقر در استانهای مختلف، به ویژه در حوزه علوم انسانی، از این الگوی مرکز رشد استفاده کنند. این مرکز نه صرفاً دانشگاه است و نه پژوهشگاه، بلکه یک ترکیب نظاممند است که به حل مسئله میپردازد و میتواند الگویی برای دیگر دانشگاهها باشد.
وی افزود: در حال حاضر، مسئله جدی فارغالتحصیلان مقطع ارشد و دکتری این است که نمیدانند چگونه باید از توانمندیهایشان استفاده کنند. اگر این دانشآموختگان بتوانند از این الگو بهرهبرداری کرده و توانایی حل مسئله را پیدا کنند، دستاوردهای علمی و پژوهشی کشور گسترش پیدا خواهد کرد. امیدواریم این دستاورد مبارک در دانشگاههای کشور پیادهسازی شود.
انتهای پیام/