دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در دیدار مدیرکل هنرهای نمایشی

همدان آماده یک رویداد بزرگ تئاتری جهانی است

همدان آماده یک رویداد بزرگ تئاتری جهانی است
مدیرکل هنر‌های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در دبیرخانه بیست و نهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در جریان تازه‌ترین فعالیت‌های انجام گرفته ستاد برگزاری این رویداد در تهران و همدان قرار گرفت.
کد خبر : 936913

به گزارش خبرگزاری آنا، حمید نیلی مدیرکل هنر‌های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیات همراه روز یکشنبه بیست و نهم مهرماه با حضور در دبیرخانه بیست و نهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان – همدان، در جریان تازه‌ترین فعالیت‌های انجام گرفته ستاد برگزاری این رویداد در تهران و همدان قرار گرفت.

غلامرضا نعمتی معاون اجرایی اداره کل هنر‌های نمایشی، توحید معصومی مشاور عالی مدیرکل هنر‌های نمایشی، رضا بروزمند خزانه دار انجمن هنر‌های نمایشی ایران و مژگان وکیلی آذر مدیرامور بین الملل اداره کل هنر‌های نمایشی از جمله افرادی بودند که مدیرکل هنر‌های نمایشی را در این دیدار همراهی می‌کردند.

در ابتدای این دیدارغزاله مرصوصی مدیردبیرخانه ملی جشنواره، مژگان وکیلی مدیر امور بین الملل جشنواره، علی سماعی مدیرفنی جشنواره و فاطمه میرمحمدصادقی مدیر کمیته کارگاه‌های آموزشی جشنواره گزارش‌های جداگانه‌ای را از فعالیت‌های انجام گرفته در دبیرخانه جشنواره ارائه دادند.

امیرمشهدی عباس دبیر بیست و نهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان نیز ضمن قدردانی از هنرمندان شرکت کننده در جشنواره و حمایت‌های شهرداری همدان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، اداره کل هنر‌های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن هنر‌های نمایشی ایران، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مجموعه‌های دیگر برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان گزارش مشروحی را از روند فعالیت‌های ستاد برگزاری جشنواره در تهران و همدان، نحوه حضورهنرمندان، گروه ها، هیات داوران، اهالی رسانه و مهمانان ویژه در ایام برگزاری جشنواره، طراحی و برنامه ریزی برای اجرا‌های ویژه جشنواره به ویژه گرامیداشت شهدای مظلوم کودک و نوجوان غزه و همچنین تازه‌ترین اقدامات انجام گرفته ستاد برگزاری جشنواره در حوزه بین الملل ارائه داد.

وی ادامه داد: طی روز‌های گذشته علیرضا آقایی مدیر اجرایی جشنواره هم به صورت مستمر در همدان حضور دارد تا به واسطه همراهی با دوستان مستفر در ستاد همدان، در آماده سازی جشنواره هماهنگی‌های لازم انجام شود. کما اینکه عدم حضور وی در این جلسه نیز به دلیل سفر به همدان بوده که می‌بایست برای برخی کار‌های اجرایی در آن جا حضور پیدا می‌کرد.

حمید نیلی مدیرکل هنر‌های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم ضمن قدردانی ویژه از دست اندرکاران ستاد برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان و تهران توضیح داد: باید قدردانی ویژه‌ای از امیرمشهدی عباس کرد که طی سال‌های اخیر که مسئولیت دبیری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان را بر عهده دارند، نهایت تلاش خود را انجام داده تا در این رویداد فعالیت‌های موثری انجام شود. فعالیت‌هایی که بی تردید نتایج مثبتی برای چشم انداز پیش روی تئاتر کودک و نوجوان کشور دارد. مسیری که اگر به شکل درست و اصولی خود برنامه ریزی و اجرا شود قطعا آغازگر اتفاقات مطلوب و موثری در جریان پیشرفت روزافزون تئاترکودک و نوجوان خواهد بود.

وی با تشکر از شهرداری همدان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، انجمن هنر‌های نمایشی و سایر مجموعه‌هایی که در آستانه برگزاری جشنواره در تلاشند تا همه برنامه ریزی‌های انجام گرفته برای این رویداد به موثرترین شکل ممکن اجرایی شود، گفت: یکی از نقاط قوتی که در این دوره از جشنواره به چشم می‌خورد نظم و انضباطی است که در برنامه ریزی‌ها وجود دارد. شرایطی که هم در ستاد تهران و هم در ستاد همدان به شکل مطلوبی دیده شده و امید می‌رود تا آخرین روز جشنواره هم همین روند استمرار داشته باشد. مسیری که فقط با مدیریت درست و همراهی یک گروه خوب و منسجم اجرایی میسر است. مسیری که می‌دانیم درآن مشکلات و سختی‌های زیادی هم وجود دارد، اما خوشحالم که با همه این مشکلات همه مصمم هستند که با استفاده از تجربه و تخصص خود، جشنواره خوبی را با در نظر گرفتن امکانات موجود تقدیم مخاطبان کند.

مدیرکل هنر‌های نمایشی در بخش پایانی صحبت‌های خود ضمن ارائه نکاتی برای برگزاری هرچه منظم‌تر این دوره از جشنواره از دست اندرکاران ستاد همدان و تهران خواست تا ضمن طراحی ایده‌های خلاقانه و اجرایی، نهایت تلاش خود را برای برپایی منظم و باشکوه مراسم افتتاحیه و اختتامیه انجام دهند.

بیست و نهمین «جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان – همدان» به دبیری امیر مشهدی عباس توسط اداره کل هنر‌های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حمایت شهرداری همدان و مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، انجمن هنر‌های نمایشی ایران ۱۱ تا ۱۷ آبان ماه سال ۱۴۰۳ با شعار «تئاتر گفت و گوی بدون مرز» و با هدف «تقویت هم دلی و همراهی، رشد و آگاهی واعتماد به نفس فرزندان ایران از مسیر هنر نمایش» در شهرتاریخی همدان برگزار خواهد شد.

«تحقق مشارکت اجتماعی کودکان و نوجوانان»، «ارتقای سطح فرهنگ عمومی»، «تقویت بنیان‌های اصیل خانواده و رتباط نسل ها»، «آموزش شهروندی و افزایش مسئولیت پذیری با ایجاد زمینه مشارکت فعال کودکان و نوجوان ایران زمین در تولید آثارنمایشی» به عنوان بخشی از حقوق قشر پویا و اثر گذار جامعه بخش دیگری از اهداف ستاد برگزاری بیست و نهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب