دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 خرداد 1395 - 10:05
با تکذیب قرارداد 1.1 میلیارد دلاری

مدیرعامل کشتیرانی خزر: هیچ قرارداد خارجی جدید ساخت کشتی در دولت یازدهم نداریم/ پیگیری قراردادهای قبلی ساخت کشتی در خارج از کشور

کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران،‌قرارداد جدیدی را با کشورهای دیگر برای ساخت کشتی امضا نکرده است و تنها پیگیر احیای قراردادهایی است که با اعمال تحریم های غرب در خصوص پرونده هسته‌ای ایران،‌ متوقف شده بودند.
کد خبر : 93689

علی اکبر غنجی، مدیرعامل کشتیرانی خزر،‌ در گفتگو با خبرنگار اقتصادی آنا، با اشاره به قراردادهایی که در سال های گذشته توسط کشتیرانی با کشتی‌سازان جنوب شرق آسیا بسته شده بود،‌ گفت: کشتیرانی از سال ها قبل و پیش از تحریم ها، قراردادهایی با جنوب شرق آسیا برای ساخت کشتی داشته و در حال حاضر قرارداد جدیدی در این خصوص بسته نشده است.


وی با تکذیب ادعای برخی خبرگزاری ها در خصوص قراردادی1.1 میلیارد دلاری با کشورهای شرق آسیا برای ساخت کشتی، گفت: این رقم درست نیست و قرارداد جدیدی نیز امضا نشده است. در خصوص قراردادهای قبلی نیز بیان این نکته ضروری است که حتی برخی از این سازندگان به دلیل همین تحریم ها و تاخیر در پرداخت های ایران به دنبال گرفتن جریمه هستند.


غنجی ادامه داد: اکنون و با اجرایی شدن برجام به دنبال احیای قراردادهایی هستیم که با تحریم ها امکان اجرای آن وجود نداشت.


وی ادامه داد: به عنوان یک کارشناس دریایی می توانم بگویم که اکنون ایران قابلیت ساخت کشتی در داخل را داراست اما این ساخت با سرعت بسیار پایین انجام می شود.


غنجی زمان ساخت کشتی در داخل را 11 سال عنوان کرد و گفت: سازمان بنادر و دریانوردی باید با بررسی هایی که انجام می دهد مشخص کند که آیا کشتی که بعد از این مدت به دریا انداخته می شود،‌ قابلیت و توجیه اقتصادی دارد؟


مدیرعامل کشتیرانی خزر با اشاره به نقش موسسات رده‌بندی برای نظارت بر استانداردها افزود: برای تقویت سازندگان داخلی،‌ وزارتخانه‌های نفت و صنعت،‌معدن و تجارت می توانند نقش اساسی را بر عهده گیرند و از سازندگان داخلی صنعت کشتی‌سازی حمایت کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته