دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 خرداد 1395 - 11:16

نماینده رودسر خطاب به دیگر نمایندگان: اینجا مجلس است نه سالن اجتماعات!

نماینده مردم رودسر و املش از کف زدن نمایندگان در تأیید سخنان زهرا سعیدی نماینده مردم مبارکه درباره نحوه عضویت نمایندگان در کمیسیون‌های تخصصی انتقاد کرد.
کد خبر : 93687

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، اسدالله عباسی در تذکر آیین‌نامه‌ای در جلسه علنی مجلس با استناد به ماده 109 آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در جلسه علنی دیروز پس از خارج شدن از دستور، نمایندگان تذکرات شفاهی خود را ارائه دادند؛ ولی در میانه این تذکرها رئیس جلسه اجازه داد که یک تذکر آیین‌نامه‌ای داده شود که بر اساس آن رؤسای شعب زیر سؤال رفتند.


وی افزود: برخی از نمایندگان نیز پس از پایان این تذکر دست زدند. اینجا مجلس است و سالن اجتماعات نیست، نمایندگان باید رعایت کنند.


این نماینده مجلس همچنین با استناد به ماده 41 آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: این ماده ابهاماتی دارد؛ نمایندگانی که انتخاب دوم‌شان کمیسیونی بود بدون توجه به اینکه اعضای آن کمیسیون بیشتر یا کمتر باشد به همراه افرادی که انتخاب اول‌شان آن کمیسیون بود، به کمیسیون مربوط راه یافتند.


علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به تذکر عباسی گفت: نمایندگان باید چارچوب رفتاری را مطابق آیین‌نامه رعایت کنند.


وی افزود: رؤسای شعب براساس مواد 41 و 42 آیین‌نامه داخلی مجلس تصمیم می‌گیرند. ممکن است اختلاف نظری به وجود بیاید. می‌توان آن را بررسی کرد. آقای دکتر پزشکیان هم این موضوع را بررسی خواهند کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته