دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 خرداد 1395 - 11:08

نماینده قزوین: کسانی به عضویت کمیسیون‌های تخصصی درآمده‌اند که تخصص لازم را ندارند/ لاریجانی: آیین‌نامه در این‌باره گردنویسی دارد

یک نماینده مجلس از ترکیب کمیسیون‌های تخصصی مجلس انتقاد و اظهار کرد: کسانی به عضویت کمیسیون‌ها درآمده‌اند که تخصص لازم را ندارند.
کد خبر : 93686

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، سید حمیده زرآبادی، نماینده مردم قزوین در تذکر آیین‌نامه‌ای در جلسه علنی مجلس با استناد به ماده 93 آیین‌نامه داخلی اظهار کرد: بر اساس ماده 93 اگر نمایندگان غیبت داشته باشند باید در انتهای جلسه اسامی‌شان خوانده شود. روند کنونی که در ابتدای جلسه نام غائبان گفته می‌شود چیزی جز اتلاف وقت نیست.


علی لاریجانی در پاسخ به این تذکر گفت: اگر نام تأخیرکنندگان در ابتدای جلسه خوانده شود نظم را بیشتر می‌کند البته می‌توان اسامی غائبان را تا آخر جلسه اعلام کرد.


در ادامه زرآبادی گفت: آیین‌نامه در این زمینه ابهام دارد و بهتر است که اصلاح شود.


لاریجانی پاسخ داد: پیشنهاد اصلاحی‌تان را به کمیسیون آیین‌نامه بدهید تا اصلاحات لازم صورت گیرد.


همچنین زرآبادی در ادامه با انتقاد از عضویت نمایندگان در کمیسیون‌های تخصصی تأکید کرد: در کمیسیون‌های تخصصی باید افرادی باشند که تخصص لازم را داشته باشند. متأسفانه این اتفاق نیفتاده است و کسانی به عضویت کمیسیون‌ها درآمده‌اند که تخصص لازم را ندارند.


لاریجانی در پاسخ به این قسمت تذکر این نماینده مجلس گفت: آیین‌نامه در این زمینه قدری گردنویسی دارد. ما در هر دوره این مشکل را داریم. هر دوره رؤسای شعب بر اساس آیین‌نامه باید تصمیم بگیرند که آیا نمایندگان سه ویژگی تجربه تخصص و سابقه را دارند یا نه.


وی افزود: به طور طبیعی ممکن است تشخیص‌ها متفاوت باشد. جا دارد که در آینده آیین‌نامه تغییر کند. اگر نمایندگان پیشنهادهای شفاف در این زمینه داشته باشند می‌توانند به کمیسیون آیین‌نامه ارائه دهند.


انتهای پیام/

برچسب ها: علی لاریجانی
ارسال نظر
قالیشویی ادیب