دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 مهر 1403 - 15:18

تقویت زیرساخت‌های دانش‌بنیان با گشایش شبکه ملی زیست‌فناوری جلبک

تقویت زیرساخت‌های دانش‌بنیان با گشایش شبکه ملی زیست‌فناوری جلبک
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد‌های غرب استان تهران گفت: شبکه ملی زیست‌فناوری جلبک دانشگاه آزاد اسلامی با هدف ایجاد زیرساخت‌های لازم برای پیشرفت‌های علمی و صنعتی راه‌اندازی شده است.
کد خبر : 936824

حامد افشاری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد‌های غرب استان تهران (شهر قدس، ملارد، صفادشت و دانشکده مهارتی و کارآفرینی اندیشه) در حاشیه آیین افتتاح شبکه ملی زیست‌فناوری جلبک دانشگاه آزاد اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد صفادشت با تأکید بر لزوم مهارت‌آموزی جوانان و دانشجویان در این واحد دانشگاهی به خبرنگار آنا گفت: این مرکز با هدف ارتقای سطح دانش و فناوری کشور و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای پیشرفت‌های علمی و صنعتی راه‌اندازی شده است.

وی افزود: در دوره مدیریت دکتر طهرانچی، پایه سند تحول دانشگاه آزاد اسلامی، توسعه علم و فناوری و تقویت زیرساخت‌های دانش‌بنیان به‌منظور حل معضلات کشور در دستور کار قرار گرفت و با حمایت از ایده‌های فناورانه، شبکه‌های دانشی و سرا‌های نوآوری ایجاد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد‌های غرب استان تهران گفت: سرا‌های نوآوری مجموعه شبکه‌هایی برای هم‌افزایی علمی و مهارتی دانشجویان، استادان، مراکز تحقیقاتی، دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان، مجموعه‌های فناوری و بازاریابی با هدف فعالیت درراستای حل چالش‌ها و مسائل کشور هستند. شبکه زیست‌فناوری جلبک ازجمله شبکه‌هایی بوده که با توجه به کاربرد‌های فراوان در بسیاری از حوزه‌ها ازجمله صنایع غذایی، کشاورزی، بهداشتی، درمانی و پرورش آبزیان حائز اهمیت است.

افشاری مطرح کرد: اهتمام مجموعه دانشگاهی غرب استان تهران احصای نیاز‌های کشور، اشتغال‌زایی و توسعه تحقیقات با هدف خودکفایی در عرصه‌های مختلف است.معتقدیم که توسعه علم و فناوری می‌تواند به‌عنوان ابزاری قدرتمند در مقابله با ظلم و بی‌عدالتی عمل کند.

وی با محکوم کردن جنایات بزدلانه و تروریستی رژیم جعلی صهیونیست عنوان کرد: جامعه علمی و دانشگاهی وظیفه دارد به تأسی از شبکه‌سازی‌های جبهه جهاد و مقاومت با ایجاد شبکه‌های دانش‌محور و فناور در راستای توانمندی هرچه بیشتر جامعه اسلامی، به سلاح علم مسلح شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد‌های غرب استان تهران با تأکید بر این مهم که سرای علم و فناوری با همکاری نخبگان و دانشمندان برجسته کشور به دنبال ایجاد نوآوری‌های جدید و کاربردی در حوزه‌های مختلف علمی و صنعتی است، بیان کرد: امیدواریم با تلاش‌های مشترک بتوانیم به اهداف بلندمدت خود در زمینه توسعه پایدار و پیشرفت علمی کشور برای فتح قله‌های افتخار و پیروزی دست یابیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب