دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 مهر 1403 - 13:05

تحلیل دقیق‌ از مسائل و مشکلات جامعه با شناخت علوم انسانی

تحلیل دقیق‌ از مسائل و مشکلات جامعه با شناخت علوم انسانی
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنگستان گفت: علوم انسانی حوزه‌ای است که هرچه شناخت نسبت به جامعه و کنش‌های فردی و اجتماعی آن بیشتر باشد، تحلیل دقیق‌تری نیز از مسائل و مشکلات جامعه صورت می‌گیرد.
کد خبر : 936794

به گزارش خبرنگار آنا، علی عباسی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنگستان در دیدار با غلامرضا اسمعیلی دادستان شهرستان تنگستان این نشست را به‌منزله تقویت و تعامل سازنده دانشگاه با مجموعه دادگستری این شهرستان برشمرد و با اشاره به تغییرات و نیاز‌های جامعه با تأکید بر ضرورت بازشدن فضای دانشگاه برای ارائه یافته‌های علمی به سازمان‌ها و دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی  ابراز امیدواری کرد تا با تلاش و همت دانشگاه و نهاد‌های اجرایی تعاملات آنها در حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی جامعه ارتقا یابد.

وی افزود: علوم انسانی حوزه‌ای است که هرچه شناخت نسبت به جامعه و کنش‌های فردی و اجتماعی آن بیشتر باشد، تحلیل دقیق‌تری نیز از مسائل و مشکلات جامعه صورت می‌گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنگستان با بیان اینکه تعامل دستگاه قضائی و دانشگاه، منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود، خواستار برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی استادان و قضات شهرستان تنگستان شد.

استفاده از نتیجه فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه برای حل حل مشکلات جامعه

دادستان تنگستان نیز گفت: تعامل با مراکز آموزش عالی شهرستان در حوزه فعالیت‌های پژوهشی یکی از اهداف ماست تا از طریق این تعامل بین فعالیت‌های پژوهشی موجود در دانشگاه‌ها، مشکلات و مسائل جامعه ارتباط برقرار شود و بتوانیم از نتایج آن برای حل مسائل استفاده کنیم.

غلامرضا اسمعیلی عنوان کرد: در شهرستان تنگستان ارتباط دانشگاه و دادگستری باید اصولی و به‌صورت تنگاتنگ باشد؛ زیرا دانشگاه بی‌نیاز از نظر قضات نیست و درباره مسائل مهم و مختلف، نظر حقوقدانان و استادان دانشگاه، نیز در این راستا مهم است.

وی اضافه کرد: روزانه حجم زیادی از پرونده‌ها با موضوعات اجتماعی و خانواده بررسی می‌شود و در راستای پیشگیری از معضلات اجتماعی و حفظ توان نیروی انسانی در دادگاه‌ها نیازمند تعاملات بیشتر با دانشگاه و مراکز مشاوره دانشگاهی هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب