دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
شمس در گفت و گو با آنا:

شمسایی نصف سال کارمند شبکه 3 و نصف دیگر در خدمت خاله شادونه است/ کمیته فنی بهتر است به فوتبال بپردازد تا فوتسال

شمسایی نصف سال کارمند شبکه 3 و نصف دیگر در خدمت خاله شادونه است  کمیته فنی بهتر است به فوتبال بپردازد تا فوتسال
عضو کمیته فوتسال گفت: وحید شمسایی همه وقتش برای تیم ملی نیست او نصف سال کارمند شبکه سه است و نصف دیگر در خدمت خاله شادونه.
کد خبر : 936773

حسین شمس در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، در مورد جلسه روز گذشته کمیته فوتسال که بدون حضور وحید شمسایی برگزار شد، عنوان کرد: جلسه روز گذشته برای تیم های پایه بود. با توجه به برگزاری مسابقات کافا در ازبکستان که تیم امید ما شرکت می کند این نشست برگزار شد. مسابقات فوتسال کافا در سال 1404 برگزار می شود. البته صحبتی هم در مورد آینده تیم ملی ه آن هم این بود که برای جام جهانی آینده باید همین رده سنی که اکنون در امیدها هستند در تیم ملی بزرگسالان حضور داشته باشند. چون تیم ملی که در جام جهانی به میدان رفت رنج سنی شان بالای 30 سال بود و در 4 سال دیگر این نفرات نمی توانند در رده ملی باشند. با توجه به این موضوع بیشتر صحبت روز گذشته با آقای صانعی سرمربی تیم ملی امید بود.

وی در پاسخ به این سوال که به نظر می رسد فدراسیون فوتبال می خواهد از وحید شمسایی برای تیم ملی بزرگسالان عبور کند، گفت: ببینید من نیت فدراسیون فوتبال را نمی دانم اما آنچه در جلسه کمیته فنی اتفاق افتاد این بود که وقتی از شمسایی سوال شد که چرا در یک سال که با تیم ملی مراکش دیدار کردی هر سه بازی را باختی پاسخ فنی نداد و جلسه را ترک کرد. او عادت دارد به سوالات فنی پاسخ ندهد. اینکه کمیته فوتسال در مورد تیم ملی چه تصمیمی دارد هنوز صحبتی نشده است. باید کمیته فوتسال جلسه بگذارد و خود شمسایی هم باشد و توضیحات فنی اش را در مورد شرایط تیم ملی بدهد و بعد مسئولان هم تصمیم گیری کنند.

شمس در جواب به این پرسش که نظر خود او برای ادامه همکاری با شمسایی چیست، عنوان کرد: اگر قرار باشد با همین ترکیبی که در جام جهانی بازی کردیم به میدان برویم من موافق ماندنش نیستم. ببینید شمسایی نصف سال به خاطر برنامه ستاره ساز کارمند شبکه سه است و نصف دیگر سال در خدمت خاله شادونه. او برای تیم ملی نمی تواند وقت بگذارد. تا قوتی این مدلی بخواهد وقت بگذارد من موافق ماندنش نیستم. به قول خارجی ها سرمربی تیم ملی باید 24 ساعته برای تیمش وقت بگذارد و در خدمت باشد.

عضو کمیته فوتسال در ارتباط با اینکه نقدهای وارد شده به شمسایی به جای خود اما وقتی سرمربی تیم ملی با لغو بازی های دوستانه مواجه می شود چه باید بکند، گفت: فقط یک بازی دوستانه با کرواسی لغو شد. در سه سال گذشته بهترین امکانات تاریخ فوتسال در اختیار وحید شمسایی بود. من خودم دو دوره سرمربی تیم ملی فوتسال بودم و هیچ دوره ای به اندازه دوره فعلی تیم ملی فوتسال دارای شرایط خوب نبوده است. هرگز من چنین اختیاراتی که شمسایی داشت را نداشتم.  من با تیم ملی در سال 2010 در جام جهانی ازبکستان اول شدم اما هنزو بعد از 14 سال فدراسیون پاداش ما را نداده است و کسی هم نیست که آن را پیگیری کند اما فدراسیون تمامی معوقات و پاداش تیم ملی فعلی را قبل از اعزام پرداخت کرد. کسی نمی تواند در این دوره از بابت کمبودها و یا کم کاری ها گلایه ای داشته باشد. برگزاری تعداد بازی های تدارکاتی در این دوره در تاریخ بی سابقه بوده است. به نظر من وحید شمسایی خودش هم علاقه ندارد تمام وقت در اختیار تیم ملی باشد.

حسین شمس در خصوص اینکه صحبت هایی مطرح شده که سرمربی بعدی تیم ملی به احتمال زیاد محمد ناظم الشریعه است، گفت: ببینید کمیته فوتسال برای انتخاب سرمربی باید شاخصه هایی را تعریف کند و بر اساس آن نفر مورد نظرش را انتخاب کند. در این شاخصه ها باید سابقه مربیگری، حضور در رده ملی، تجربه و موارد دیگر را لحاظ کند. اگر اسم فردی بیرون می آید گمانه زنی های رسانه ای است. همین چند روز قبل اسم 4 نفر بیرون آمده بود اما سوال من این است که چر. ما الان بخواهیم لیست نفرات کاندیدا را انتخاب کنیم 20 نفر می شود. کمیته فوتسال باید آمار هر مربی را درآورد و بر اساس شاخص های مشخص دست به انتخاب بزند.

وی در خصوص اینکه ظاهرا کمیته فنی فدراسیون فوتبال با ریاست مجید جلالی در تصمیم گیری برای انتخاب سرمربیان نقش دارند و در این کمیته از فوتسال نماینده ای نیست، گفت: به نظر من کمیته فنی فدراسیون فوتبال باید به همان مسائل فوتبال بپردازد و اجازه دهند فوتسال را خود اهالی فوتسال بچرخانند و در موردش تصمیم گیری کنند. الان تیم ملی فوتبال نوجوانان ما در اردن است که اتفاقا خود مجید جلالی هم با این تیم در اردن است. پس بهتر است به همان تیم بپردازد و بعد هم که تیم شایسته جوانان با هدایت حسین بعدی راهی مسابقات می شود و از همه مهمتر باید به فکر تیم امید باشند که 50 سال است به المپیک نرفته است. ما اهالی فوتسال هم می توانیم از پس خود برآییم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب