دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در ویژه‌برنامه «ثریا» مطرح شد؛

صحنه شهادت سنوار را خدا کارگردانی کرده بود/ تحلیل غلط صهیونیست‌ها به روایت یامین‌پور

صحنه شهادت سنوار را خدا کارگردانی کرده بود  تحلیل غلط صهیونیست‌ها به روایت یامین‌پور
ویژه‌برنامه «ثریا» به مناسبت شهادت شهید یحیی سنوار با حضور کارشناسان حوزه رسانه روی آنتن رفت.
کد خبر : 936724

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، محسن مقصودی در ویژه‌برنامه تلویزیونی «ثریا» به مناسبت شهادت یحیی سنوار، انتشار تصاویر مبارزه منتهی به شهادت  سنوار با نیروهای ارتش اسرائیل را یک حماقت محض توسط رژیم صهیونیستی عنوان کرد.

به گفته او اینکه اسرائیل با چه حسابی صحنه شهادت سنوار را منتشر کرده عجیب است چرا که این تصاویر دقیقا به نفع مقاومت بود و به ضرر آن‌ها.

مقصودی در این باره ادامه داد: نوع شهادت و ایستادگی سنوار خون تازه‌ای در رگ‌های مقاومت به وجود آورد.سنوار تا آخرین لحظه مردانه ایستاد و جانانه مبارزه کرد؛انگار  که صحنه شهادت سنوار را خدا کارگردانی کرده بود.

آن‌هایی که دم از صلح با اسراییل می‌زند کجا هستند؟!

مقصودی همچنین اضافه کرد:مهم‌ترین خبر امروز در دنیا خبر شهادت یحیی سنوار با آن طرز شجاع گونه‌اش بود.آن‌هایی که میگفتند شهید سنوار جاسوس اسرائیل است امروز چه پاسخی دارند؟!

وی ادامه داد: مهم‌ترین اتفاق زندگی یحیی سنوار طراحی طوفان الاقصی بود. او اساس مقاومت را بار دیگر به تصویر کشید و با تمام وجودش در میدان بود

صحنه شهادت سنوار را خدا کارگردانی کرده بود/ تحلیل غلط صهیونیست‌ها به روایت یامین‌پور////
محسن مقصودی با انتقاد از رویه فکری آن‌هایی که صلح با اسراییل را شرط رهایی از جنگ می‌دانند نیز گفت: یک عده نشسته اند با نگاه روشن فکریِ صرف و می‌گویند جنگ طلب نباشید! وقتی هدف ما هستیم این خط و جریان انحرافی از کجا نشات می‌گیرد؟

وی ازفود: این شهادت یحیی سنوار و خون او بود که جریان تحریف را سر جای خودش نشاند. آن‌هایی که می‌خواستند طوفان الاقصی را هم زیر سوال ببرند پس از شهادت یحیی سنوار باز هم حرفی برای گفتن دارند؟! یحیی سنوار با تمام وجودش در وسط میدان بود نه در پناهگاه ها!

پایان زندگی اسطوره‌های مقاومت، حماسی است

در بخش دیگری از ویژه برنامه شب گذشته «ثریا» هانیه کمری نویسنده و مترجم کتاب «خار و میخک» (نوشته شهید سنوار)، با اشاره به اینکه یحیی سنوار در زندان‌های اسرائیل به زبان عبری مسلط شده بود گفت: کتاب شهید سنوار در سانسور شدید امنیتی بود و هر بار از سایت آمازون حذف می‌شد! ما این روز‌ها در حال زندگی کردن با اساطیر هستیم. سنوار کسی بود که اسرائیلی‌ها یک سال بود که می‌گفتند او جاسوس و باعث حمله به غیر نظامیان است! او امروز نه در تونل‌ها مخفی شده بود و نه مردم را سپر خود کرده بود بلکه در راه دفاع از غزه در درگیری مستقیم به شهادت رسید.

صحنه شهادت سنوار را خدا کارگردانی کرده بود/ تحلیل غلط صهیونیست‌ها به روایت یامین‌پور////

یحیی سنوار روایت فلسطین را به تمام دنیا تقدیم کرد

کمری ادامه داد: سنوار در زندان‌های اسرائیل زندگی فلسطینیان را به تصویر کشید. کتاب او روایت کوچه پس کوچه‌های فلسطین است. خار و میخک چیزی نیست جز تصویر واقعی و ملموس مردم در فلسطین؛ سنوار، خار و میخک (خاطرات و روایت شهید یحیی سنوار در زندان‌های اسرائیل) را به تمام دنیا تقدیم کرد و با شهادتش به تمام دنیا پیام مقاومت، تا آخرین لحظه زندگی را رساند.

شهید سنوار اسرائیل را به تله مرگ کشاند

شهبازی دیگر کارشناس و مهمان این قسمت ازبرنامه  «ثریا» با ذکر اینکه یحیی سنوار رژیم صهیونیستی را به مبارزه برای مرگ و زندگی کشاند گفت: سنوار با یک استراتژی منسجم به غزه نظم بخشید آن هم برای ایجاد آمادگی در یک لحظه حساس و مهم مثل طوفان الاقصی. او جزو چهره‌های ماندگار صد سال اخیر منطقه است. شهید سنوار کسی بود که جبهه مقاومت را بار دیگر با هم هماهنگ کرد.

وی ادامه داد: محور مقاومت پشت سر یحیی سنوار در غزه وارد میدان شدند. او اسرائیل را به نقطه موجودیتی رساند تا وارد چالش بقا شود

در غزه امروز همه یحیی سنوار هستند

وحید یامین‌پور از فعالان فرهنگی و دیگر کارشناس ویژه برنامه ثریا با این توضیح که تصور صهیونیست‌ها این بود که با جایگزین شدن نسل‌های جدید فلسطینی‌ها آن‌ها دشمنی با اسرائیل را کنار می‌گذارند عنوان کرد:

در اردوگاه‌های آوارگی، فلسطینی‌هایی هستند که حتی سرزمین خود را ندیده اند. تحلیل اسرائیل این بود که این آوارگان قدس را به یاد نخواهند آورد!

در حالی که هر چه جلو‌تر آمدیم آتش دشمنی نسل جدید فلسطینی‌ها با اسرائیل بیشتر شد. سنوار در همین اردوگاه‌های آوارگان به دنیا آمد و مبارزه با اسرائیل را آغاز کرد.

وی اضافه کرد:در غزه امروز همه یحیی سنوار اند! او به غزه عزت داد. کدام ملتی هست که همه چیزش از او بگیرند و هنوز مقاومت کند؟ امروز رژیم صهیونیستی کارش به جایی رسیده که برای هر نفر یک جنگنده می‌فرستد! شهید سنوار عزت مقاومت را به رخ اسرائیل کشید

وحید یامین پور همچنین گفت: پروژه اسرائیل این است «سلاح هایتان را زمین بگذارید، همه به جز من». تمام خاک فلسطین هم با همین سناریو به تسخیر اسرائیل درآمد. آن‌هایی که در پیمان اسلو و کمپ دیوید پذیرفتند که به ذره‌ای از سرزمین خود در فلسطین بسنده کنند با هویت مردم خود چه کردند؟! جنگ امروز جنگ انسان با توحش است. هنر حقیقی جز با لمس درد، شدنی نیست. هنر حقیقی چیست جز در هم کوبیدن اسلام اشرافی؟!

یامین پور افزود: یحیی سنوار یک شخصیت الهام بخش است. رمان خار و میخک او یک هنر ملموس است برای ماندگاری در تاریخ و نمی‌توان از این تراژدی ساده گذشت

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب