دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در کنفرانس وزرای انرژی تاکید شد؛

کاربرد فناوری‌های جدید و هوش مصنوعی در صنعت انرژی

کاربرد فناوری‌های جدید و هوش مصنوعی در صنعت انرژی
از اهداف برگزاری سومین کنفرانس وزرای انرژی می‌توان به تقویت همکاری در اتصال انرژی برای تنوع بیشتر عرضه انرژی، پیشبرد همپوشانی انرژی‌های مختلف برای ایجاد تعادل در انتقال انرژی و امنیت انرژی، کاربرد فناوری‌های جدید مانند هوش مصنوعی و داده‌های وسیع در صنعت انرژی و نیز استفاده بهتر از نقش تامین مالی سبز در ترویج همکاری انرژی سبز و نوآوری‌های تکنولوژیک اشاره کرد.
کد خبر : 936643

به گزارش خبرگزاری آنا از وزارت نیرو، سومین کنفرانس وزرای انرژی «ابتکار یک کمربند یک راه» قرار است از ۲۳ تا ۲۴ اکتبر ۲۰۲۴ (دوم تا سوم آبان) در «چینگدائو» استان «شاندونگ» چین برگزار شود.

براین‌اساس، وزیر نیرو پس از دعوت سازمان ملی انرژی چین به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در اجلاس وزرای انرژی ابتکار یک کمربند یک راه شرکت و به چین سفر می‌کند.

از جمله اهداف برگزاری این اجلاس می‌توان به تقویت همکاری در اتصال انرژی برای تنوع بیشتر عرضه انرژی، پیشبرد همپوشانی انرژی‌های مختلف برای ایجاد تعادل در انتقال انرژی و امنیت انرژی، سرمایه‌گذاری و ساخت منابع انرژی بار پایه در زمینه گذار انرژی پاک؛ روند توسعه در فناوری‌های جدید مانند ذخیره انرژی جدید (انرژی هیدروژن، فناوری‌های پیشرفته انرژی هسته‌ای، جذب کربن، استفاده و ذخیره‌سازی (CCUS و اکتشاف و توسعه غیرمتعارف نفت و گاز)، کاربرد فناوری‌های جدید مانند هوش مصنوعی و داده‌های وسیع در صنعت انرژی (چشم‌انداز دیجیتالی‌سازی انرژی و هوشمندی) و نیز استفاده بهتر از نقش تامین مالی سبز در ترویج همکاری انرژی سبز و نوآوری‌های تکنولوژیک اشاره کرد.

اما ایجاد دبیرخانه BREP، مراسم آغاز به کارگروه کاری جدید شبکه همکاری BREP، امضای برنامه اقدام همکاری انرژی کمربند و جاده برای توسعه سبز، انتشار بهترین شیوه‌های بین‌المللی «کوچک و درعین‌حال هوشمند» در همکاری انرژی و انتشار گزارش اتاق فکر همکاری انرژی کمربند و جاده از جمله برنامه‌های اجرایی این کنفرانس خواهد بود.

بر اساس این گزارش، با پیشرفت چندقطبی جهانی با سرعتی شتابان، چشم‌انداز انرژی بین‌المللی تغییرات عمیقی را تجربه می‌کند و اهمیت روبه‌رشد همکاری انرژی تحت طرح کمربند و جاده (BRI) را برجسته می‌کند. از زمان آغاز به کار مشارکت انرژی یک کمربند و یک راه (BREP) بیش از پنج سال پیش می‌گذرد.

سومین کنفرانس وزیران انرژی ابتکار یک کمربند یک راه به‌منظور تقویت ارتباطات و همکاری بین‌المللی، حفظ امنیت و ثبات انرژی جهانی و پیشبرد گذار جهانی به انرژی پاک برگزار خواهد شد.

این کنفرانس با موضوع نوآوری برای آینده مشترک انرژی، وزرای انرژی از کشور‌های مختلف، سفیران خارجی مقیم در چین، روسای سازمان‌های بین‌المللی انرژی و نمایندگان ارشد از انرژی‌های پیشرو جهانی شرکت‌ها، موسسات مالی، موسسات تحقیقاتی و انجمن‌های صنعتی را گرد هم می‌آورد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب