دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آمادگی ایرانداک برای همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه ارتقای سیستم مدیریت تداوم کسب و کار

آمادگی ایرانداک برای همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه ارتقای سیستم مدیریت تداوم کسب و کار
رئیس ایرانداک پس از دریافت گواهینامه استاندارد ISO ۲۲۳۰۱:۲۰۱۹ برای مدیریت تداوم کسب و کار در نامه‌ای به دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد ایرانداک تمایل به انتقال تجربیات به دست آمده به دیگر سازمان‌ها را دارد.
کد خبر : 936637

به گزارش خبرگزاری آنا، رئیس ایرانداک در نامه‌ای از دریافت گواهینامه استاندارد ISO ۲۲۳۰۱:۲۰۱۹ برای مدیریت تداوم کسب و کار توسط ایرانداک خبر داد و گفت: پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) گواهینامه استاندارد ISO ۲۲۳۰۱:۲۰۱۹ را از LiberoAssurance با شناسه IR ۲۷۱۱۴۷۱۰۲۲۲۲۳۱ برای استقرار سیستم مدیریت تداوم کسب و کار دریافت کرد.

محمد حسن زاده رئیس ایرانداک با اعلام این خبر در نامه مذکور گفت: تداوم کسب و کار به ﺗﻮاﻧﺎﯾﯽ ﯾﮏ ﺳﺎزﻣﺎن ﺑﺮای ادامه اراﺋﻪی ﻣﺤﺼﻮﻻت و ﺧﺪﻣﺎت در ﻫﻨﮕﺎم ﺑﺮوز ﯾﮏ اﺧﺘﻼل در درون ﭼﺎرﭼﻮبﻫﺎی زﻣﺎﻧﯽ ﻗﺎﺑﻞ ﻗﺒﻮل و در ﯾﮏ ﻇﺮﻓﯿﺖ از ﭘﯿﺶ ﺗﻌﺮﯾﻒ ﺷﺪه اشاره دارد. استاندارد ایزو ISO ۲۲۳۰۱:۲۰۱۹ یک استاندارد بین‌المللی برای استقرار، حفظ و ارتقاء مدیریت تداوم کسب و کار است. این استاندارد رویکرد سیستمی به مدیریت تداوم کسب و کار ارائه می‌دهد و به سازمان‌ها کمک می‌کند تا راهبرد‌ها و فرآیند‌های مدیریت تداوم کسب و کار خود را تدوین، اجرا، و بهبود ببخشند.

وی با اشاره به اهداف اصلی این استاندارد افزود: تضمین تداوم عملکرد کسب و کار، مدیریت ریسک‌های تداوم کسب و کار، تدوین و اجرای برنامه‌های مدیریت تداوم کسب و کار، بهبود عملکرد مدیریت تداوم کسب و کار، تعیین مسئولیت‌ها و مرزها، مشارکت فرهنگی مدیریت در مدیریت تداوم کسب و کار و ایجاد آمادگی در مواجهه با حوادث از اهداف این استاندارد است.

وی ادامه داد: پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک)، مأموریت اصلی خود را با هدف افزایش رضایتمندی کلیه ذینفعان سازمان، از طریق ارائه خدمات بدون وقفه محقق می‌کند. از این‌رو ایرانداک اقدام به استقرار، حفظ و ارتقاء نظام مدیریت امنیت و تاب‌آوری-سیستم مدیریت تداوم کسب و کار بر اساس الزامات استاندارد بین المللی ISO ۲۲۳۰۱:۲۰۱۹ کرده است و با رعایت الزامات قانونی و مقررات مرتبط جهت تضمین پیوستگی کسب و کار برای خدمات قابل ارائه، سیاست‌های اصلی خود را به شرح ذیل اعلام می‌دارد:

• پیشگیری از وقوع رویداد‌ها از طریق بهبود زیرساخت، افزایش آگاهی و ارتقاء فرهنگ مدیریت تداوم کسب و کار

• آماده‌سازی و واکنش سریع به یک رویداد مختل‌کننده و ارزیابی خسارت با استفاده از کارکنان دارای شایستگی

• افزایش توانایی و ظرفیت‌های سازمان در پیش‌بینی و پاسخگویی به فرصت‌ها و تهدید‌ها با استفاده از توسعه مشارکت‌ها، مشاوره‌ها و الگوبرداری

• بازیابی سریع در زمان وقوع حوادث و پاسخگویی سریع به نیاز‌های ذینفعان

• برنامه‌ریزی جهت افزایش تاب‌آوری و کاهش خسارات در زمان وقوع حوادث

• ارتقاء امنیت و حفاظت از همه دارایی‌ها

• افزایش ارتباط با تأمین‌کنندگان و ارزیابی شرایط آنها جهت پیشگیری از وقوع وقایع غیرمترقبه

• تداوم کسب و کار از طریق ارتقاء امنیت فیزیکی، امنیت سایبری و امنیت اطلاعات یکپارچه

• تخصیص منابع و بودجه لازم برای هدایت سیستم مدیریت تداوم کسب و کار

در پایان نیز محمد حسن زاده، رئیس ایرانداک ضمن ابراز خشنودی از اعلام این امر بسیار مهم در نهاد ملی، گفت: ایرانداک آمادگی خود را برای انتقال تجربیات به دست آمده به دیگر سازمان‌ها اعلام میدارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب