دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 مهر 1403 - 11:07
در پاسخ به آنا؛

طحان‌نظیف: پژوهشکده شورای نگهبان در زمینه هوش مصنوعی نشست‌های تخصصی برگزار کرده است

طحان‌نظیف: پژوهشکده شورای نگهبان در زمینه هوش مصنوعی نشست‌های تخصصی برگزار کرده است
سخنگوی شورای نگهبان گفت: استفاده از فرصت‌ها و ظرفیت‌های هوش مصنوعی در موضوعات مختلف در سال‌های اخیر مورد اقبال همه مردم و دستگا‌ه‌ها است. اخیراً ما در پژوهشکده شورای نگهبان نشست‌های تخصصی را در این خصوص برگزار کردیم.
کد خبر : 936593

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، هادی طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان امروز (شنبه) در پاسخ به سئوال خبرنگار آنا که پرسید شورای نگهبان چقدر به کاربست و استفاده از فناوری‌های روز دنیا از جمله هوش مصنوعی در فراینده‌های قانون‌گذاری و نظارتی در رویدادهایی مثل انتخابات برای شفافیت و افزایش اعتماد عمومی اهتمام دارد و آیا شورای نگهبان برنامه‌ای برای آموزش کارکنان خود در زمینه استفاده از هوش مصنوعی دارد؟ اظهارکرد: استفاده از فرصت‌ها و ظرفیت‌های هوش مصنوعی در موضوعات مختلف در سال‌های اخیر مورد اقبال همه مردم و دستگا‌ه‌ها است. اخیراً ما در پژوهشکده شورای نگهبان نشست‌های تخصصی را در این خصوص برگزار کردیم.

طحان‌نظیف بیان کرد: در حوزه مصوبات و رویه‌هایی که شورا داشته است، نشست های تخصصی چندین بار برگزار شده است. فعلاً موضوع در حد همین نشست‌های تخصصی است که در پژوهشکده شورای نگهبان است که اگر به موضوع مطلوبی برسیم اعلام خواهیم کرد.

وی در رابطه با رفع فیلترینگ گفت: مسئلۀ فیلترینگ در چارچوب و صلاحیت‌های شورای نگهبان نیست. در حیطه وظایف دستگاه‌های دیگر است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب