دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با برگزاری مراسم افتتاحیه؛

چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران آغاز شد

چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران آغاز شد
چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران با برگزاری مراسم افتتاحیه در پردیس سینمایی ملت کار خود را آغاز کرد.
کد خبر : 936485

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، آیین‌گشایش چهل‌ویکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران امروز ۲۷ مهر در سالن شماره ۹ پردیس سینمایی ملت برگزار شد.


محمدرضا مقدسیان که اجرای این مراسم را برعهده دارد و اختتامیه با گرامیداشت یاد شهدای غزه آغاز کرد.

در ادامه آذرپندار  رئس انجمند سینمای جوانان و دبیر این دوره از جشنواره ر ابتدای این مراسم ضمن خیرمقدم به حاضران عنوان کرد: از همین ابتدا باید از کسانی که کمک کردند جشنواره فیلم کوتاه به دوره چهل و یکم خود برسد تشکر می‌کنم. ۲ عزیزم بزرگوار سعید پوراسماعیلی و خانم فلکیان سال گذشته در کنار ما بودند که امسال به دلایلی نیستند که از این عزیزان تشکر می‌کنم.

وی افزود: از شما که برای تبلیغات جشنواره کمک کردید ممنونم تا جایی که اکنون جای خالی در جشنواره وجود ندارد و ما برای سانس‌های ویژه با چالش مواجه هستیم.

دبیر جشنواره فیلم کوتاه در پایان صحبت هایش گفت: جهانی که ما در آن هستیم این روز‌ها خیلی هم خیال‌انگیز نیست. امیدواریم زمانه‌ای باشد که در جهان کودک‌کشی متوقف شود. ما روزی اعلام کردیم که فیلم‌هایی که کودک‌کشی دارند در جشنواره نمایش داده نمی‌شود، اما اکنون مقابل چشم میلیون‌ها بیننده روزانه هزاران کودک کشته می‌شوند که دردناک است.

در ادامه مراسم کلیپی پخش شد که در آن یاد هنرمندان درگذشته سینما از جمله رضا داوودنژاد، جلیل شعبانی، بیتا فرهی، مهدی خلیلی، پروانه معصومی، حسین سپهوند، زهره حمیدی، سعید راد، صدرالدین حجازی، محمدجعفر باقری‌نیا، ناصر طهماسب، هوشنگ حریرچیان گرامی داشته شد.

همچنین در مراسم افتتاحیه چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران برگزیدگان نخستین جشنواره عکس تهران و جشنواره «عطر خدمت» نیز معرفی شدند.

امسال دو بخش ویژه رقابتی هوش مصنوعی و واقعیت مجازی در واکنش به پدیده‌ها و فناوری‌های نوظهور از سوی جشنواره تهران لحاظ شده است.

در حالی که برای سومین سال متوالی، جشنواره با تأکید بر تنوع بومی و اقلیمی برگزار می‌شود، تلاش شده تا فیلم‌ها از عنصر خیال‌انگیزی نیز بهره‌مند شوند، رد پای این سیاست‌گذاری را می‌توان از تولید شماری از فیلم‌ها در انجمن سینمای جوانان ایران به عنوان متولی برگزاری جشنواره تا شعار این دوره از رویداد یافت.

لازم به یادآوری است، چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۳ در پردیس سینمایی ملت در حال برگزاری است.

این خبر در حال تکمیل است...

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب