دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

روش‌های شناسایی بیماری نادر «سرطان سارکوم سروگردن»؛ از اطلاع‌رسانی رسانه‌ای تا حمایت خانواده

روش‌های شناسایی بیماری نادر «سرطان سارکوم سروگردن»؛ از اطلاع‌رسانی رسانه‌ای تا حمایت خانواده
یک رادیولوژیست با اشاره به نادر بودن سرطان سارکوم سر و گردن در کودکان کمک رسانه‌های به نحوه تشخیص این بیماری را یک مسیر جدید برای درمان این بیماری دانست.
کد خبر : 936454

امیرافراز فلاح‌نجم‌آبادی در گفتگو با خبرنگار سلامت آنا، با اشاره به برگزاری کنفرانس سارکوم سروگردن کودکان گفت: سرطان سارکوم سروگردن از سرطان‌های نادر به شمار می‌رود، بر همین اساس در این کنفرانس به صورت فوق تخصصی و با حضور استادان و پزشکان حوزه‌های مختلف از جنبه‌های گوناگون به سارکوم سروگردن کودکان پرداخته شد.

این رادیولوژیست با بیان اینکه اغلب کنفرانس‌های حوزه سرطان در سطح دانشگاهی برگزار می‌شوند، افزود: در این کنفرانس، اما استادان و پزشکان حوزه‌های مختلف ولی مرتبط با درمان چندوجهی سارکوم سروگردن کودکان حضور دارند که کار بدیعی است و ظرفیت بین‌المللی شدن دارد.

وی همچنین گفت: سرطان سارکوم سروگردن از سرطان‌های نادر به شمار می‌رود و یکی از کار‌هایی که رسانه‌ها می‌توانند برای کمک به تشخیص و درمان این بیماری انجام دهند، نشان دادن مسیر درمان پس از برخورد خانواده با علائم است که بدانند درمان را باید از کجا و چگونه شروع کنند؟ به کدام پزشک و کدام بیمارستان مراجعه کنند و چه مواردی را درنظر بگیرند؟ ترسیم این مسیر خود کمکی بزرگ در درمان سارکوم سروگردن است.

کنفرانس علمی یک روزه تازه‌های سارکوم سر و گردن کودکان، در مرکز مرکز تحقیقات جامع سرطان کودکان محک و با حمایت علمی انجمن رادیوانکولوژی ایران در مؤسسه خیریه محک برگزار شد. محوریت این کنگره رویکرد درمان چند تخصصی در تومور‌های سر و گردن کودکان بوده و استادان و متخصصان از دانشگاه‌های معتبر داخلی و بین‌المللی در آن حضور یافتند.

مباحث مختلفی همچون تازه‌های پاتولوژی در رابدومیوسارکوم و یوئینگ سارکوم کودکان، نقش بیولو‍ژی ملکولی در درمان سیستمیک رابدومیوسارکوم کودکان، کاربرد جراحی در تومور‌های سینونازال کودکان عوارض کوتاه مدت و دراز مدت آن، قابلیت‌ها و محدودیت‌های جراحی و بازسازی بافتی در تومور‌های سروگردن کودکان، رادیوتراپی یوئینگ سارکوم سرو گردن کودکان (درمان و عوارض) و ... در این کنفرانس علمی بررسی شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب