دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 مهر 1403 - 14:22
ملکی چوبری مطرح کرد؛

حل مسائل محلی استان گیلان با کلینیک گیاه‌پزشکی دانشگاه آزاد رشت

حل مسائل محلی استان گیلان با کلینیک گیاه‌پزشکی دانشگاه آزاد رشت
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان گفت: تجربیات موفق کسب شده در کلینیک گیاه‌پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و سایر پروژه‌ها استان گیلان نشان‌دهنده توانمندی دانشگاه در حل مسائل محلی استان گیلان است.
کد خبر : 936443

به گزارش خبرنگار آنا، نخستین گردهمایی سراسری کلینیک‌های گیاه‌پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی کشور با حضور ۲۴ استان در واحد رشت برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در این گردهمایی گفت: یکی از ویژگی‌های استان نخبه‌پرور گیلان آن است که زادگاه آیت‌الله بهجت و محل حضور ۸ هزار شهید، سردار و امیران دفاع مقدس همچون سردار حق‌بین، سردار املاکی، سردار خوش‌سیرت و سایر سرداران گلگون‌کفن دفاع مقدس است.

مجتبی ملکی چوبری با اشاره به نقش دانشگاه آزاد اسلامی در جامعه، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان معرفی می‌شود که از سال ۶۱ با یک میلیون تومان کمک امام خمینی(ره) آغاز به کار کرده و اکنون به یک شجره طیبه تبدیل شده و در حال حاضر با توجه به دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه آموزش عالی کشور که شامل گسترش فضای انقلابی، حفظ کیان دانشگاه و ارتقای علم و دانش است.

وی با برشمردن ظرفیت‌های بالقوه دانشگاه آزاد اسلامی گیلان ادامه داد: گیلان به‌عنوان استانی با ظرفیت‌های فراوان ازجمله گمرک، شیلات و مناطق آزاد تجاری معرفی می‌شود و باید از این ظرفیت‌ها درراستای حل مسائل و تحقق به جهش تولید در استان گیلان استفاده بهینه کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با تأکید بر ظرفیت‌های نهفته این دانشگاه در استان، تشریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با تکیه بر ظرفیت‌های نهفته توانست بزرگ‌ترین قرارداد برون‌دانشگاهی تاریخ دانشگاه آزاد اسلامی به مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان بین دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و شهرداری خمام را منعقد کند که با انعقاد این قرارداد، به حل مسائل آبگرفتگی معابر شهری این شهر کمک خواهد شد.

ملکی چوبری با اشاره به به‌وجود آمدن تحول در امور پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان تأکید کرد:: دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه حل مسئله است و با توجه به تغییر رویکرد پژوهش‌های دانشگاه آزاد اسلامی و تبدیل آن از پژوهش‌های تکلیفی به پژوهش‌های کاربردی و حل مسائل، باید با همکاری هم و شبکه‌ای عمل کردن در بین استان‌ها، اقدام کرد.

وی تبیین کرد: تجربیات موفق کسب شده در کلینیک گیاه‌پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و سایر پروژه‌ها استان گیلان نشان‌دهنده توانمندی دانشگاه در حل مسائل محلی استان گیلان است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، خواستار بهره‌برداری مدیران و اعضای هیئت علمی از ظرفیت‌های موجود در دانشگاه شد و گفت: مدیران و اعضای هیئت علمی باید با تلاش مستمر و امید رسیدن به قله‌های علمی و صنعتی پایدار باشند و در راستای رشد و توسعه دانشگاه گام‌های استوار بردارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب