دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
فرجی در گفتگو با آنا:

کف تعداد مخاطبان تلویزیون برای شبکه نمایش خانگی یک رویا است

کف تعداد مخاطبان تلویزیون برای شبکه نمایش خانگی یک رویا است
رئیس هیئت‌مدیره کانون تهیه‌کنندگان رسانه‌های دیداری از تفاوت بین دو رسانه تلویزیون و شبکه نمایش خانگی می‌گوید.
کد خبر : 936418

رئیس هیئت‌مدیره کانون تهیه کنندگان رسانه های دیداری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: سکوهای پخش در فضای مجازی، رسانه‌های نوپایی در کشور ما هستند. با وجود این که در این یک دهه اخیر اقبال زیادی به سوی این رسانه‌ها صورت گرفته، اما هنوز مردم درباره آنها شناخت کافی ندارند.

مهدی فرجی ظهار کرد: سکوهای پخش حتماً باید با وسواس خاصی به سراغ تولید محصول بروند تا بتوانند همواره مخاطبان را با خود همراه کنند. برخلاف تلویزیون، مخاطبان در این فضای جدید برای دیدن برنامه‌ها هزینه مستقیم پرداخت می‌کنند و توقع دریافت آثار باکیفیت را دارند. از سوی دیگر برگزاری رویدادهایی مثل آنچه که سه سال است تحت عنوان نمایشگاه رصتا اتفاق می‌افتد و یا شیوه ‌های جدید استقبال نیز می‌تواند مردم را با این فضا و فرصت‌ها و چالش‌های آن بیشتر آشنا کند. در اواخر شهریور ماه امسال و در سومین نمایشگاه رصتا هم شاهد بودیم که برنامه سازان و صاحبان پلتفرم‌ها دورهم جع شدند و به تبادل تجربیات و نظر پرداختند.

وی افزود: در شبکه نمایش خانگی به شرط ارائه محصولات استاندارد، بازگشت سرمایه خوبی  برای سرمایه‌گذاران رقم می‌خورد و  فکر می‌کنم در آینده این صنعت بیش از پیش موفق شود.

تلویزیون وشبکه نمایش خانگی؛ ۲رسانه متفاوت

فرجی گفت: برای من، بحث رقابت تلویزیون و نمایش خانگی خیلی موضوعیت ندارد؛ به عنوان کسی که سال‌ها در تلویزیون به عنوان مدیر شبکه، مدیرگروه و تهیه‌کننده و برنامه‌ساز فعالیت کرده‌ام باید بگویم که صداوسیما و پلتفرم‌های فضای مجازی دو شکل مختلف از تولید محصول را دنبال می‌کنند. به هرحال، پلتفرم‌ها نسبت به تلویزیون در پرداختن به برخی موضوعات قدرت مانور بیشتری دارند از آن سو تلویزیون مخاطبان بسیار گسترده‌ای دارد به گونه‌ای که حتی می‌توانم بگویم کف مخاطبان یک سریال تلویزیونی برای صاحبان پلتفرم‌ها رویا محسوب می‌شود.

رییس هیات مدیره کانون تهیه‌کنندگان رسانه‌های دیداری اظهار کرد: مدیران تلویزیون هم خیلی وارد عرصه رقابت با نمایش خانگی نشده‌اند که به نظر من کار درستی است. البته این موضوع به این معنا نیست که شاهد رکود باشیم؛ تلویزیون هم باید برای ارتقای سطح کیفی آثار خودش تلاش کند و نیم نگاهی به آن چه که در شبکه نمایش خانگی رخ می‌دهد نیز داشته باشد.

وی افزود: از سوی دیگر با ابزارهایی  مثل هوش مصنوعی، هم سرعت و هم کیفیت تولید سریال‌ها  بالا رفته و طبیعی است که در شبکه نمایش خانگی شاهد تعداد آثار بیشتر و متنوع‌تری باشیم. با این حال بسیاری از کارگردان‌های ما با یک نگاه سنتی هنوز هم برای حضور در عرصه نمایش خانگی گارد دارند. من منکر تأثیرگذاری سینما و تلویزیون نیستم، اما اکنون عرصه ای که می‌تواند جاذبه زیادی داشته باشد سکوهای پخش نمایش خانگی است.

فرج یعنوان کرد: در بحث سکوهای پخش با وجود همه مشکلاتی که وجود دارد چشم‌انداز روشنی دیده می‌شود. هم فیلمسازان و هم صاحبان این رسانه‌ها به پختگی لازم رسیده‌اند و تلاش می‌کنند تا آثار با کیفیتی را به مخاطبان ارائه دهند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب