دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

شبکه ملی زیست فناوری جلبک دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی شد

شبکه ملی زیست فناوری جلبک دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی شد
شبکه ملی زیست فناوری جلبک دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر طهرانچی راه‌اندازی شد.
کد خبر : 936387

به گزارش خبرگزاری آنا، مراسم افتتاحیه شبکه ملی زیست فناوری جلبک دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، سیدحسین حسینی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات کشور در واحد صفادشت برگزار شد. 

طهرانچی در این مراسم با بیان اینکه ایران کشور ثروتمندی به لحاظ دسترسی به دریاست، اظهار کرد: دریا چشمه ثروت است. خداوند متعال در قرآن کریم هرجایی که سخن از به تسخیر درآوردن دریا برای انسان به میان می‌آورد، از آن به عنوان یک چشمه فضل خود یاد می‌کند. اینکه جوانان ما چگونه می‌توانند از این راه ثروتمند شوند، افقی است که ما باید پیش روی کار خود قرار دهیم. 

به گفته یئس دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه‌ها نمی‌توانند از پشت دیوارها و به تنهایی نمی‌توانند مسائل جامعه را حل کنند.  مسائل امروز پیچیده است و نیاز به یک شبکه منسجم و در هم تنیده دارد. 

وی تاکید کرد: امروز شاهد راه اندازی شبکه فعالی با محوریت واحد صفادشت هستیم که اجزای توامندی  در سراسر کشور گسترده شده است. سرای نوآوری مجموعه‌ای از کنشگران دانشگاهی و غیردانشگاهی از تولید تا مصرف است که منتقل کننده مفهوم بازار فناوری تخصصی که به تجارت متصل است. 

طهرانچی خاطرنشان کرد: باید به ایجاد شبکه توزیع و پخش برای سراهای نوآوری توجه و اقدام کنیم. در غیر این صورت نمی‌توان نیاز بازار را تامین کرد. دانشجوها دوست دارند در دوران دانشجویی خود در شبکه خدمات توزیع نیز فعالیت داشته باشند که باید نسبت به شکل گیری چنین شبکه‌ای اقدام کرد. 

وی ادامه داد: شبکه زیست فناوری دانشگاه آزاد اسلامی متشکل از فعالانی از استان‌های مختلف آذربایجان شرقی، بوشهر، واحدهای تهران، خراسان رضوی(مشهد)، سیستان و بلوچستان(چابهار) و مجموعه‌هایی است که می‌توانند این محصولات  را به مزرعه برسانند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: واحد صفادشت باید در گام دوم خود تبدیل به یک پارک علم فناوری تخصصی در حوزه جلبک شود تا هر شرکت داوطلبی بتواند از مزایای آن استفاده کند. این گام می‌تواند کمک بزرگی به ایجاد اشتغال گسترده برای دانشجوها می‌کند. 

وی عنوان کرد: درصدی از بازار جلبک ایران در دست خارجی‌هاست که خود این موضوع ضرورت کار جدی در این حوزه را به ما یادآوری می‌کند.  البته این نیازمند یک شبکه توزیع و پخش آن نیز باید با کمک دانشگاه آزاد اسلامی، وزارت علوم و سازمان شیلات ایجاد و پیگیری شود. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب