دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 مهر 1403 - 16:04

آغاز کار رویداد صدرا با حضور فعالان حوزه تولید و فناوری در دانشگاه آزاد کاشمر

آغاز کار رویداد صدرا با حضور فعالان حوزه تولید و فناوری در دانشگاه آزاد کاشمر
رویداد صدرا (صنعت، دانشگاه، راه اشتغال) با حضور فعالان حوزه تولید و طراحی پارچه و پوشاک و گردشگری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر آغاز به کار کرد.
کد خبر : 936364

به گزارش خبرنگار آنا، رویداد صدرا(صنعت، دانشگاه، راه اشتغال) با حضور فعالان حوزه تولید و طراحی پارچه و پوشاک و گردشگری در ۲۰ غرفه با حضور مسئولان و جمعی از دانشگاهیان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر آغاز به کار کرد.

سیدمحمد جوادموسوی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کاشمر در حاشیه بازدید از این رویداد اظهار کرد: در این رویداد به همت گروه طراحی لباس دانشکده مهارت و کارآفرینی و مرکز رشد و فناوری این واحد دانشگاهی مراحل تولید یک لباس از تبدیل الیاف (پشم و پنبه) به نخ و پارچه، الگوسازی، طراحی و دوخت لباس و تهیه پوشاک و منسوجات کیف و کفش به تصویر کشید شده است.

وی افزود: رویداد صدرا با شعار صنعت، دانشگاه در راستای اشتغال همزمان با تحصیل دانشجویان با حضور فعالان صنایع و مشاغل و با هدف ارتباط دانشگاه با صنعت، اشتغال آفرینی، استفاده از ظرفیت مهارت ورزی دانشجویان در قالب طرح پویش به‌عنوان کارآموز و کارورز، افزایش مهارت‌های شغلی، آشنایی دانشجویان با چالش‌های واقعی صنعت، تبدیل ایده‌های علمی به محصولات صنعتی و تجاری، حمایت مالی صنایع از استارت‌آپ‌ها و پایان‌نامه‌ها برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر گفت: نامگذاری سال ۱۴۰۳ «جهش تولید با مشارکت مردم» توسط رهبر معظم انقلاب پیام‌های مهم و معناداری دادند که می‌تواند تغییرات مثبتی را در فضای اقتصاد کشور نوید دهد. در همین راستا ارتباط صنعت و دانشگاه یکی از شناخته‌شده‌ترین راه‌های توسعه اقتصادی اجتماعی بوده و دستیابی به توسعه ملی توجه به همبستگی، بخش صنعت و دانشگاه را ایجاد می‌کند.

به گزارش آنا، این رویداد از امروز تا ۳۰ مهر برگزار می‌شود و شامل غرفه‌های مرکز رشد و نوآوری، معرفی نرم‌افزار‌های دانش‌بنیان با استفاده از هوش مصنوعی به‌ویژه در حوزه کسب‌وکار، نمایشگاه و بازارچه و صنایع خلاق حوزه فرهنگی، فرت بافی، کیف و کفش دست‌دوز، طراحی لباس با دست و رایانه، نمایشگاه مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای بخش خواهران، صنایع‌دستی و میراٍث فرهنگی و مرکز تحقیقات کشاورزی به‌ویژه در حوزه تولید بذر پنبه و ارقام پنبه رنگی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب